När är man nöjd som författare?

Joakim ställer sig bland annat den frågan i sin blogg. Samtidigt sätter han fingret på en hel del som jag tror att både författare, bloggare och hobbybloggare liksom jag själv grunnat över: Vad lockar läsare?

Han har helt rätt i att sex lockar läsare. Helgens sexeskapader, en erotisk novell eller bara funderingar kring det. I bloggvärlden lockar av någon anledning bilder på kläder en jädra massa läsare. (Undrar om lika många människor lägger lika mycket tid och uppmärksamhet på Elloskatalogen...?) Politik, vidare, lockar många läsare, men för att skriva om politik måste man orka engagera sig. Som Joakim vidare skriver är reseskildringar alltid uppskattade i bokform men kanske inte i bloggform, såvida vi inte snackar typ Resedagboken.se men å andra sidan kan det lika gärna handla om att kåta killar vill kolla på tjejer i bikini.

Och visst kan man skriva långa utlägg om kärleken, precis som Joakim menar att han enkelt skulle kunna, men frågan blir således hur länge man lyckas upprätthålla ett värde i det, innan det inte blir mer än just tomma, ointressanta ord. 

Och apropå kärlek, sex, erotik, kläder och reseskildringar sitter jag hos Matthias, fryser, skriver en blogg där sex, erotik och kläder är nyckelord, och letar efter en möjlighet att ta mig härifrån. *skrattar* Men mest är jag hungrig, även fast jag inte riktigt vet vad jag är sugen på. Dessutom har jag träningsabstinens: Eftersom mina vindrutetorkare fortfarande är trasiga och den senaste veckan inneburit ostadigt väder som fan har jag inte vågat åka och träna. Jag hoppas på att Styvfadern ska ta sig ork att fixa dem åt mig snarast. Faktum är att jag saknar min bodypump.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0