Lyxkaffet är slut...

Eller rättare sagt är mjölken till snabbkaffet slut. Jag dricker inte kaffe med mjölk i vanliga fall, men de senaste morgnarna har jag kunnat lyxa till litet med just kaffemedmjölk eftersom Oona under sin nästan veckolånga övernattning släpat med inte en, utan två liter mjölk. Nå, nu är morgonlyxen ett minne blott... Så kan det vara. Jag får börja brygga vanligt kaffe igen, helt enkelt, eller dricka blaskigt snabbkaffe svart.

Ja, jag vet, I-landsproblem.

Jag har drömt jättemysko i natt. Om tivolitåg och olika sidequests som kom när man körde tågen. Och om Fredrik på en parkbänk och mer behöver jag inte säga om det. Men jag har sovit så gott, så gott, och nu är det snart jobbdags igen. Den här månaden blev en hyfsat fin jobbmånad, måste jag säga, trots att det såg mörkt ut för bara en vecka sedan. Det kanske är bra att ringa och tigga jobb trots allt. *skrattar*

Nästa helg är det Bolanche-helg vilket känns sådär men likväl är inkomstbringande om än ytterst litet. Nästa helg är det även löningshelg vilket innebär att det är dags för räkningarna att betalas, varpå väntan efter junilönen torde vara i full gång. Den här våren har inte varit en rolig vår för min plånbok. Det är dyrt att bli vuxen; lån, räkningar och allmän skit.

Nu ska jag allergisnyta mig och fixa den där blaskiga koppen kaffe.

Solen skiner idag, förresten, även om det blåser stormvindar! Jag blir så glad över ljuset.

Kommentarer
Postat av: figge

Parkbänk?
Jag?
Förklara!

2007-05-20 @ 14:31:18
URL: http://fidestal.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0