Listdags!

Stulen från ngn brud på QX...

Namn:
Lisa

Piercingar: En.

Tatueringar: Aldrig.

Längd: 167 cm.

Skostorlek: 38-39...

Hårfärg: Brunt.

Önskar du att du bodde någon annanstans: Ibland...
 
Tänker du på självmord:
Nja, inte ofta, direkt... Ibland tänker jag på hur onödigt sådant är.

Tycker andra att du är attraktiv: Well, I guess that's in the eye of the beholder...

Dricker du: Varje dag. Mest kaffe, men också vatten. Ibland dricker jag alkohol också.

Använder du droger: Icke.

Röker du: Det händer.

Vilken parfym använder du: Just nu är favvon Elizabeth Arden's "Provocative woman". Älskar också VanGils "Tendenza".

Vad är du rädd för: Spyor. Magsjuka. Framtiden. Ensamhet. Separationer. Slagsmål. Spindlar i bilen. Eld. El. Mer?

Senaste låten du lyssnade på: Hmm... RixFM spelade "No matter what" med Boyzone när jag åkte från jobbet...

Senaste låt du hade på hjärnan: Haha, Kostervalsen...

Senaste låt du laddade ner: Oj... Kan det ha varit något med Helen Sjöholm, tro?

Senaste personen du ringde: Oona.

Senaste tvprogram du tittade på: "Desperate Housewives"

Senaste personen du tänkte på: Ingen aning. Jag tänker hela tiden... Kan det ha varit Sofia, kanske, eftersom jag läste hennes blogg nyss?
 
För eller emot...

...långdistansförhållanden: Inget sådant, tack.

...utnyttja någon: Så ska man inte göra.

...självmord: Superlöjligt.

...att använda droger: Nej, vet ni vad!

...sex före äktenskap: Man köper väl inte en bil utan att provköra den först?!

...köra onykter: Lika jävla löjligt som självmord.

...förhållanden: Haha, bad timing...

Har du nånsin...

...gråtit över en pojke: En "pojke"? Det lät löjligt. Men, ja, jag har gråtit över folk av det manliga könet.

...gråtit över en flicka: Nej, inte mig veterligen.

...ljugit för någon: Självklart.

...varit i slagsmål: Japp. Hur meningslöst som helst. Jag slåss med handledssvingar och är klenast i Sverige.

...blivit arresterad: Nej, FY, så pinsamt!

Antal...

...gånger du varit kär: Kär sådär på riktigt? En, tror jag.

...gånger ditt hjärta brustit: Mitt hjärta brister inte. Jag sticker hål på det själv.

...tjejer du kysst: Fler än två.

...personer från grundskolan du har kontakt med: Ingen aning... Fler än två, färre än tjugo.

...gånger ditt namn varit med i tidningen: Se ovan.

Hur tidigt stiger du upp: Det beror på vad jag ska göra/har gjort kvällen innan.

Gillar du att slåss: Öh, nej.

Vad ska du göra ikväll: Dricka vin och hålla mig på mattan i mångt och mycket.

Är du seriös: Jag tror det.

Använder du hårspray: Nästan dagligen numer.

Kan du stå på händer: När jag var liten kunde jag då det. Nu vet jag inte.

Salt eller socker: Salt.

Gillar du ketchup: På korv. Aldrig annars.

Stockholm är: Sveriges hufvudstad.

Göteborg är: Svårt att hitta i.

Kan du sjunga: Icke.

Mer värt än guld: Öh...?

Ett land jag helst vill besöka: Svårt. Jag vill besöka så många länder...
 
Senast lästa bok: "Flickan som lekte med elden" av Stieg Larsson. Om man bortser från alla böcker jag läst om alltså.

Favoritförfattare: Shit...!

Skriver du dagbok: Bloggar.

Skulle aldrig ta på dig: Något jag inte trivdes i.

Vad du ville bli när du var liten: Jag ville nog skriva redan då. Eller bli sjuksköterska.

Blev du det? Det lutar åt det ena eller det andra, faktiskt.

Brinner för: Ingen aning. Inget alls just nu. Jo, jobb, kanske.

Nojja: Relationer.

Fobier: Emetofobi.

Deppig eller glad? Just nu rollercoaster.

Politiskt insatt: Nej, orkar inte.

Värdesätter du ärlighet?: Japp, även om det är jobbigt att höra sanningar ibland.

Brukar du dra "vita lögner"?: Självfallet.

Är det ok med vita lögner?: Oftast.

Känner du en mytoman?: Ja, jag tror det.

Hur tidigt stiger du upp?: Det beror på...

Vem vet mest om dig?: Svårt... Sofia eller min f.d. Gode Vän, tror jag.

Gillar du att slåss eller?: Fortfarande inte. Vad är det här, varför kommer samma frågor tillbaka? Jag orkar inte deleta dem...

Senast du var riktigt full: För drygt ett år sedan, på Island.

Är du seriös?: Om jag svarar nej här blir det ganska fånigt eftersom jag svarade ja tidigare.

Biologiska syskon och ålder: Biologiska? Räknas inte halvsyskon då? Äh, jo, det gör det! Gustav 19, Amelie snart 18, Arvid 16 och två stycken i Frankrike, Dorian och Gaeton. Vad kan de vara, typ 18 och 15? Ingen aning.

Timmars sömn per natt: Det är väl olika!

Vem är snyggast i världen?: Ingen aning. Jag tänker inte så.

Allergier: Japp.

Vad gör du nästa år?: Ingen aning. Vet du?

Gillar du att laga mat?: Ah, sisådär...

Är du sexuellt frustrerad?: Nej, inte egentligen. Eller, haha, jo, litet kanske...

Favoritserie: Just nu toppar Grey's.

Hur många Nina känner du?: Jag kände en Nina. Hon är död. Och så hette mitt gosedjur så.

Tränar du?: Nu har det varit klent. Nästa vecka är det full rulle igen.

Gillar du ketchup?: Men gud! Bara till korv. Fortfarande.

Små eller stora bokstäver?: Man använder bägge.

Blyga eller framåt killar?: Lagom är bäst.

Är du bra på att måla?: Öh, nej.

Vad har/hade du mvg i?: Språk, samhällsämnen...

Vad har/hade du ig i?: Trafikkunskap. Utan att ens ha läst kursen. Undrar varför...

Är du blyg?: Ibland kan jag bli blyg. Då måste jag spexa.

Vem är den hurtigaste personen du känner?: Ingen aning...

Använder du smycken?: Njae...

Är du feminist?: På Lisa-vis, ja.

Favoritinredningspryl i ditt hem: *skrattar hejdlöst* Att fråga mig om favoritinredningspryl är ungefär samma sak som att fråga en karl om vilken slags söm en gardin ska sys med... Jag hatar inredning och liknande. Och att sy.

Är du glad ?: Njae, just nu är det litet sisådär på den fronten... Men det reder sig, det gör det alltid. Jag behöver nog solsken.

Känner du någon som jobbar på sjukhus?: Japp. Min mor, bland annat.

Vem skulle du vilja ge mjältbrand?: Jag har nog aldrig tänkt så...

När grät du senast?: I förrgår?

Sexigaste kroppsdel: Händer. Helhet.

Tänder på: Situationer.

Om du vore en färg: Blå eller röd, hoppas jag...

Bästa plats på jorden: Min säng.
 
Pluggar och vill bli:
 Pluggar till undersköterska. Typ. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0