Kaffelyx, nattjobb och Eurovision...

Helgens nattjobb avklarat nu, efter en relativt turbulent natt på jobbet. Ja jävlar, så trött jag är... Och så har jag drömt hur mysko som helst, en sådan där dröm man inte alls vet hur man ska tolka.

Så vaknar jag av telefonen halv tre och tur är det, eftersom jag nog lätt hade kunnat sova runt och därmed vänt på dygnet alldeles. Tanken då var att Oona hade glömt en burk Nescafé på köksbänken, vilket gjorde mig glad. På något sätt kändes det litet lyxigt att dricka snabbkaffe med mjölk. Det är verkligen de små sakerna som gör livet. Jag lutar mer och mer åt det.

Gårdagens Eurovision så, var i sanning ett skämt. Öststatsmusik är inte bra: den är åtminstone tio år "för gammal" men likväl fick de Serbiska flatorna och Aluminiummannen topplaceringar tillsammans med andra konstiga melodier sjungna på språk som ingen förstår. Det var bättre när Sovjet var Sovjet, Jugoslavien var Jugoslavien och Europa delades av en stor mur. Bara det faktum att alla västeuropeiska länder hamnade absolut sist vad gällde placeringar säger en hel del. Men jag menar, majoriteten av alla deltagande länder var ju dessa crappy öststater. Jag led, kan jag säga. Och hur fasen ska dessa länder ha råd att betala för en Eurovision-tillställning?! Jaha, då får vi hit fler traffickingbrudar eftersom de måste få in pengar någonstans från. Jag har som bekant inga som helst fördomar och tur är väl det... Hur som har jag på känn att Schlagern i Sverige eller varför inte alla nordiska länder kommer att kännas relativt meningslös. Trots allt har öststaterna fler nära buddies än vad vi har.

Jag borde duscha nu, och svänga förbi min mor. Kanhända får jag mat där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0