En helt ny människa...

...klev nyss upp ur sängen. Nåja, ny och ny, nu ska man kanske inte vara sådan... Ont i halsen har jag också, men saknar tid att vara sjuk på. Vaknade av telefonen och chefen som ringde och erbjöd ytterligare två arbetsdagar, ikväll och på torsdag. vilket innebär att den enda lediga dagen den här veckan blir onsdag. Perfekt, perfekt. Vidare tog jag själv initiativet till mer jobb då jag ringde Den Andra Kanske Blivande Chefen och blev tillsagd att komma dit torsdag morgon för att bli granskad. Så kommer man till det där med CV och skit: Jag har inget CV. Eller alltså, jag har aldrig orkat knåpa ihop något och jag vet inte hur man ska göra för att få det snyggt.

Alltså, missförstå mig inte, jag tycker mycket om att jobba där jag jobbar. Verkligen. På det stora hela trivs jag hur bra som helst med både arbetskamrater och gamlingar, men till hösten kommer jag att behöva jobb. Verkligen behöva jobb. Jag fundrar till och med på att ringa Arbetsförmedlingen och fråga om det där med stämpling och tjosanhejsan men vet samtidigt hur förbannad jag blir av att prata med sådana instanser. Hur som ska jag börja med att leta efter hyreskontraktet på stugan och troligast ringa och tacka för mig. Flyttar jag till något mindre kommer jag att spara pengar som fan. Och jag menar, så länge jag har min säng, kaffebryggaren och datorn så löser sig det mesta. Jag äter ju aldrig hemma ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0