Kontokonsultation...

För  några veckor sedan föll även jag till föga för det där fenomenet kallat "Internetbank" vilket mest får mig att må dåligt. Okej, ärligt talat mår jag också bra av det: jag ser att pengarna på sparkontot ökar sakta men säkert men det gör mig snål. Den här månaden är så crappy ekonomiskt tack vare Elräkningen med stort E. Och så loggar jag in på min banksida och ser sparkontosaldot och jämför det med de småören som ska mätta min mun den här månaden. Vidare tänker jag på alla pengar jag TÄNKT sätta in på sparkontot men som ligger och skräpar litet här och var, t.ex. hos mamma, i jackfickan, i ett kuvert etc. och jag vet med mig att med de kronorna (vilka är fler än två...) skulle jag mer än överleva till nästa löning. Men jag är för SNÅL! Och så frågar jag mig själv varför jag sparar pengar? Har jag något egentligt syfte? Allt jag vill ha köper jag från lönekontot, så då så! Och köper man datapryttlar, böcker och nagellack får man helt enkelt inte sitta och gnälla när det är trettio dagar kvar till nästa inkassering av pengar.

Istället förvandlar jag mig till sexton och übermammig, åker till familjen och äter mat istället för att laga den själv, snor kaffe ur skafferiet och tackar de högre makterna för att jag slutat använda mjölk i tidigare nämnda produkt. Och i samma veva våndas jag över hösten som närmar sig, hösten då CSN är ett minne blott och allt jag har att förlita mig på är min förmåga att vara ekonomisk. Vilket man inte är om man köper datapryttlar, böcker och nagellack när man redan på förhand vet att Elräkningen ska betalas. Och när man ringer till Telia och sitter i deras härliga telefonkö för att tjata sig till att man minsann inte ska betala den där räkningen eftersom de har sjabblat och får sin önskan beviljad, då jublar den där snåle fuckern i mig över att jag kom undan 219 kronor. När jag i själva verket mycket väl skulle kunna stå på krogen på lördag kväll och bjussa alla tjejer på shots. Like that's a better idea...

Och apropå krogbesök har jag beslutat mig för att inte följa med tjejerna på lördag. Varför, varför, varför? Eller så är det precis vad jag borde göra, och ge mig fan på att inte åka hem till mig sedan. Tyvärr är allt sådant där så ruggigt meninslöst och jag aktar då mina löss för snuva. I synnerhet när man börjat väga kvalitet mot kvantitet.

Nu ska jag duscha och sedan åka någonstans och försöka komma igång med pluggandet. Tiden går så fort, så fort, och jag har typ fem kurser som måste vara avklarade i juni. Någon gång måste man börja...

Ikväll blir det dessutom ett avsnitt Grey's, vilket innebär att det imorgon bitti finns på TPB. Lovely.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0