Ett enda långt såpasvep...

...har min sjukdag inneburit and it ain't over yet. Dels har jag avverkat ett antal avsnitt "Desperate Housewives"  (men för alla er som undrar så släpps inte del 17 på tredje säsongen förrän 8/4...) och dels blev det ett avsnitt "Grey's Anatomy" vilket jag inser alltmer att jag faktiskt gillar skarpt. Därför har operation nedladdning av tre säsonger börjat. Troligen är allt hemma lagom till jag anser mig frisk igen, vilket är på torsdag 15.30, närmare bestämt en halvtimme innan jobbet börjar.

Och efter att ha blippat runt på LunarStorm en stund börjar jag inse vilken skitgeneration jag tillhör: "Asså ja vill aldrig ha ett heltidsjobb, fatta va drygt att jobba åtta timmar varje dag!" Men hörrni skitungar, då ska ni fan inte använda er av socialbidrag, alfakassa eller Gud vet var mer ni får pengar från. Och defintivt inte gnälla över att pengarna aldrig räcker till! Jag jobbar inte heltid, men skulle nästan ge min ena arm för att komma över ett fast heltidsjobb. Jag får hyfsat med pengar varje månad tack vare att jag försöker tråckla ihop BÅDE studier och jobb. Att de pengarna sedan tar slut har endast med min egen slösaktighet att göra. Där har Oona faktiskt helt rätt: Vi är förbannat bra! Vi är unga, vi är "ensamma", självförsörjande med eget boende och egna bilar. Vi har råd att åka iväg någonstans litet då och då, och det tamejfan enda vi gnäller över i den vägen är antingen att vi inte har den där fasta heltidstjänsten vi vill ha, eller att vi ännu inte vet vilken utbildning vi ska välja på universitetsnivå.

Så hörni, bortskämda snorungar, skippa mammas omsorg en månad och försök leva på era alfakassor eller socialbidrag, så kanske det där med heltid inte är så oävet helt plötsligt. Och skäms på er, alla ni i min generation som inte "orkar" jobba heltid. Ni är så ruggigt pinsamma att inget bidrag i världen borde tillkomma er.

Nu har jag fått ur mig annat än bara snor idag. Perfekt. ;) Det kommer nog mer vad kvällen lider...

Kommentarer
Postat av: K

grey's anatomy är beroendeframkallande och sjukt välskrivet och bra! Ladda, ladda, ladda! :-)

2007-03-14 @ 08:49:26
URL: http://www.cannoli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0