Dagens dos av självbekräftelse...

...har inhämtats redan på förmiddagen, vilket var lika trevligt som alltid annars. Således har jag en kropp mätt och belåten på endorfiner och utöver det möjligheten att ligga i fåtöljen hos mor hela eftermiddagen och kolla på film. Till kvällningen blir det ett par, tre öl och Bolanche vilket känns sådär, men vad gör man inte? Skönt är dock att i motsats till mina väninnor inte känna tvånget att hitta sängvärme eller ens hitta ett hångel. Vad ska jag med sådant till? Det vore litet som att be om stuvade makaroner istället för filéer på Nobelmiddagen...

För övrigt blir jag jätteledsen när min mor är ledsen. Men, visst, det finns dagar då man är trött på livet, och sådana dagar kan det kanske hjälpa att gå på loppis. En annan löser sådant med chips, men vad som funkar för mig funkar inte nödvändigast för alla.

Och så har jag petat i mitt nya RAM-minne idag. Nästa investering måste nog bli ett grafikkort. Sladden hänger liksom lös utanför burken.

Nästan matdags nu. Fläskkorv och rotmos. Yammie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0