The perfect dagen efter-dagen...

Vaknade av telefonen kring elva, någon gång: Oona. Och det störde mig inte det minsta, eftersom solen verkligen gjorde sitt yttersta för att nå in i min lilla sovalkov. Så en kall Pucko varpå Matthias ringde och beordrade in mig i duschen för en liten roadtrip därpå. Lunch i Leksand och glass på det. Skitbra. Helt enkelt. Sedan Oona i Borlänge, och bara en kaffe för att sedan åka till stranden. (Ja, stranden. Helt rätt.) Och där har jag varit fram till nu. Solat. (Ja, solat. Helt rätt.) Och helt plötsligt kändes det liksom jag inte kommer att ha några som helst svårigheter att fylla ledigdagarna fram till fredag och vädret fortsätter vara så här. Blir det fyra soldagar till kommer jag att ha den absolut synggaste solbrännan och dessutom kurerat min allergi då jag kommer att tillbringa tiden i gräset, iförd bikini och med en schysst bok i handen. Livet är makalöst jävla skitskönt ibland.

Just nu har jag medvind. Verkligen medvind, och jag njuter av varenda minut av vad tillvaron för med sig. Så great så great så great. Nu ska jag ta en liten tupplur. Eller... Hrrm. Ah, jag vet inte. Ska fortsätta läsa på min bok i alla fall. Sedan duschen. Verkligen duschen. Jag är kanonsvettig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0