Studentdag och elefantmorgon...

Matthias jävla alarm är en elefant som trumpetar. Jag vaknar på första ringningen, Matthias på fjärde snoozen. Om jag vill kan jag förtränga de tre snoozarna och somna om, men för det mesta är jag klarvaken på första ringningen. Det är tur, att det inte är jag som ska ligga och snooza, då jag hade solat in telefonen i väggen, all because of that elephant. Eller, ja, elefant och elefant, det är ngt djungelljud och en elefant som låter illa någonstans i mitten. Så, med andra ord, elefantmorgon idag igen.

Idag tar lillebror studenten, dessutom.
Jag är stolt över min förvirrade lillebror som går ut med rätt fina betyg och sedan ska åka österut för att bli läkare. Läkare i familjen är bra, och minstebrodern vill syssla med bilar. Alltså: En läkare och en bilmekaniker. Det är bara att hålla tummarna för att lillasyster vill bli tandläkare, så är min framtid säkrad. I synnerhet om jag skulle hooka upp med en snickare, advokat eller annan välbetald snubbe. Vad jag själv ska göra då? Men hallå, jag torkar redan skit. It's a dirty job, but someone's gotta do it, eller hur? *skrattar*

Och så morgonens bästa idé: Jag morgonkaffar med en koffeinstinn Fredrik via telefon, och han menar på att jag har ett väldigt fint bakgrundsljud, alltså fågelkvitter. Så säger jag att jag kanske skulle bränna en skiva med ljud att sätta på när jag pratar med honom. Fredrik typ garvar och säger att den skulle kunna heta "Best of talking to Fredrik" eller något liknande, och innehålla t.ex. krogljud, åka i bilen-ljud osv. Varpå jag menar att allt kanske bara är en bluff, att jag aldrig lämnar min stuga, men drar på skivan och säger att jag är någon annanstans. Jag och Fredrik har absolut bästa humor när vi slår våra (o)kloka huvuden ihop. Om inte annat är den riktigt jävla låg och kan handla om allt från rasistiska skämt till grillade måsungar i stuprör. Haha. Skitkul.

Avslutar med två listor, än en gång från Katrin.

Hårfärg: Brun
Ögonfärg: Brun
Längd: 1.67
Studerar: Japp.
Favoritklädesplagg: Slapparkläder.
Har alltid med mig i väskan: Mobil, snus, cigg, plånbok, tuggummi...
Dricker jag läsk dricker jag: Cola Light.
Tatueringar, piercings: En piercing.
På datorns skrivbord har jag en bild av: Ngn XP-bild...
Imorgon kommer jag: Förhoppningsvis. Haha, nej, skämt åsido, jobba och vara trött.
I sommar kommer jag klä mig i: Arbetskläder.
Jag är född: 1983.
Om jag fick byta klädstil med någon tv-roll skulle det vara: Alva i "Tre Kronor" klädde sig väldigt sött...
Min all time favourit parfym är: Oj... Jag älskar verkligen VanGil's "Tendenza" eller Nina Ricci's "Première jour"...
Nu ska jag: Surfa vidare, duscha, åka till mamma och fixa kyckling.
Kändis jag på något mystiskt sätt alltid läser om: Linda Rosing. Usch.
Senaste blogg jag upptäckt: Gaia's blogg.

Och så nästa...(den här gäller tydligen killpreferenser.)

Ljust hår eller Mörkt hår
Blå ögon, Gröna ögon eller Bruna ögon 
Lång eller Kort
Vältränad eller Spinkig
Keps eller Frisyr
Korta naglar
eller Långa naglar
Hårig eller Inte hårig (Lagom är bäst!)
Fixad frisyr eller Morgon-knull-ruffs (Beror väl på...)
Tajta jeans eller Baggyjeans (Säger som Katrin: Ett mellanting; välsittande!)
Långa shorts eller Korta shorts på sommaren/bad
Linne eller T-shirt på sommaren/bad
Mammadröm eller Bad boy
Tatueringar eller Inte tatueringar
Peircingar eller Inte peircingar
Skägg
eller Inte skägg (Det spelar nog inte så stor roll, bara han passar i det...)
Mustach eller Inte mustach (Se ovan.)
Hårdrockskille eller Svenssonkille
Datanörd eller Svenssonkille (En blandning. Verkligen en blandning.)
Festarkille eller Mysig-hemmakväll-kille
Romantisk
eller Inte romantisk
Nitbälte eller Inte nitbälte
Sminkar sig eller Inte sminkar sig
Ljusa Jeans
eller Mörka jeans (Who cares? Klär han i det så är det snyggt med vilket...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0