Nu är det nog!

Och jag menar tamejfan att nu är det nog.

Så här är läget, och för en gångs skull ska jag tala klarspråk.

Psycho Bitch from God Damn Hell, detta är SANNINGAR:

1. Du gör mig LEDSEN. Inte förbannad, inte irriterad, men LEDSEN. Så snälla, lägg av med ditt systematiska stalkerbeteende vad gäller min och Matthias relation. Om jag vill träffa Matthias, om det får mig att må bra och få perspektiv på saker och ting, så LÅT DET BERO! Låt mig ha det nöjet! Om vi har skoj när vi spelar TV-spel, dricker öl, åker bil, snackar skit, knullar eller helt enkelt bara sover ihop, so be it! ALLT här i livet är temporärt, och en vacker dag kommer även du att inse det.

2. Människor anno 2007 inleder de mest konstiga - eller enkla - relationer med varandra, relationer vilka man alla gånger inte behöver sätta någon direkt stämpel på. Jag LOVAR dig: Skulle vi go steady, förlova oss eller fundra på äktenskap, kids och Gud vet vad, så ska du få veta det, okej? Men kan du fram till dess bara låta allt vara? Vad vinner du på att hålla på så här?

3. Jag blir så trött. Så fruktansvärt trött, och jag skulle gladeligen gå väldigt, väldigt långt med precis vad som helst om det fick dig att sluta bete dig som du gör. (Och nej, här avser jag inte hot på ngt särtt, men for God's sake, ta min bil, ta min dator även om den är trasig, eller varför byter vi helt enkelt inte lön en månad? Vid det här laget är jag beredd att go to extremes, alltså. SÅ illa är det. SÅ trött är jag på att ha dig som "breaking news" varenda kväll. Ett tag roade det mig nästan, fick mig att garva, men nu blir jag bara ledsen och less.)

4. Jag VET att du sitter och läser mina blogginlägg in i minsta detalj, och att du till och med tror dig kunna utläsa sanningar som helt saknar verklighetsförankring. Men snälla, tvinga mig inte att sluta blogga. Jag tycker faktiskt att det är superroligt att skriva av mig. Och lika litet som jag och Matthias are going steady är jag ihop med Oona, Fredrik, Åsa, Lina, Sofia eller vem jag nu skriver om, du måste förstå det.

5. Jag har ingen som helst avsikt att "ta över ditt liv" eller ens "förstöra" det för dig, jag tror att om någon lyckas med det är det du och bara du. Jag orkar inte engagera mig i någon annans skit än min egen. Således kan du sluta dikta upp konspirationsteorier gällande vad skit du tror att jag spenderat otaliga timmar att lägga upp strategier för. Det är ju paranoia, inte verklighet. Spooky, if you ask me. Och helt ärligt, jag skulle inte vilja ha någon som helst del i ditt liv, än mindre leva det. Det här är fullt tillräckligt för att ge mig både ångest och magkatarr, så nej tack.

Jag förutsätter att SAMTLIGA läsare av den här bloggen faktiskt begriper vad jag har skrivit, förstår innebörden av orden om de hade varit riktade mot dem, så förhoppningsvis har du brains enough att göra detsamma. Alltså förstå, acceptera och respektera. Jag talar faktiskt för både mig och Matthias när jag säger att det här inte är kul, att det mest är pinsamt, irriterande och drygt. Så snälla, igen: Lägg ner.

Kommentarer
Postat av: micke

go lisa kul att du börjar säga ifrån vad folk tycker..saknar ditt kaffe sällskap ska vi styra upp något någon dag??
/micke&hanna

2007-06-12 @ 22:46:05
Postat av: Lisa

Jao, det tycker jag VERKLIGEN! Det var hur länge sedan som helst, in deed! Just give me a call, sweeties. :)

2007-06-12 @ 22:49:50
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: Urban

Catfight?

2007-06-13 @ 21:02:47
URL: http://bollfot.blogg.se
Postat av: Lisa

Nej, inte catfight: Puckobrudar som inte vet när det är dags att ge sig. Jag fightas aldrig, men litet titt som tätt får jag bara nog av människors idioti.

2007-06-14 @ 14:43:22
URL: http://spaceylisie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0