Nu äntligen är det dags!

Jag har jobbat mina två nätter, sovit gott som fan och nu äntligen är det dags. Jag har både tid och ro att blogga. Så kan man tänka sig, att dagens blogg ska bli något extraordinärt, men... Öh. Nej. Faktum är att jag inte har något alls att varken "hissa eller dissa" som gänget i Rix MorronZoo skulle ha sagt. Inget snask alls. Påsen är tom. Det enda jag med bestämdhet vet är att det är fredag idag. Fredag och jag måste verkligen ta en sväng till min mor och hälsa på. Anledningen till den föreliggande visiten är - förutom det faktum att jag inte träffat dem sedan lördag eller söndag - är att det är fredag, och fredag i min familj brukar generellt sett innebära ett välfyllt kylskåp. Och jag, mina vänner, är vansinnigt sugen på ätbara ting. I natt har jag fantiserat om följande:

- Kycklingklubbor, eller vad heter det, typ sådana där drumsticks. Självklart gjorda på Lisa-vis.

- Äggröra och prinskorv.

- Janssons frestelse på mormors sätt.

- Smörgåstårta.

- Tacos.

- Min kycklinggryta med sambal olek och mango chutney.

- Skaldjur överhuvudtaget.

- Tekakor med leverpastejsskivor.

- Gravad lax.

Ja, jag var nog hungrig i natt, eller så är det helt enkelt den omvända lätt störda dygnsrytmen som kräver extra energi. Brukar det inte sägas att det är lätt att bli brutalfet om man jobbar nattetid längre perioder? Jag börjar förstå varför...

Idag har jag förutom mammabesöket inga som helst konkreta planer, men fundrar på en solokväll vilket nog egentligen vore rätt så välbehövligt. Det enda störande momentet är dock att min baby has retired och inte förrän onsdag tidigast ska jag datadejta. En hemmakväll utan dator ter sig inte särskilt lockande... Nå, det visar sig. Borde nog ringa Oona eller Åsa och checka läget också, eftersom jag försummat dem starkt under veckan because of Fredrik och nattjobb. Nå, så kan det vara.

Jag tror faktiskt att jag ska plocka ihop alla grejer jag strött omkring mig de senaste dygnen och bege mig mot Djurås för dusch på hemmaplan idag. Ja, så blir det nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0