Energikick och solskensmorgon...

Tänk, så lycklig jag bli att vakna av att solen lyser i mitt ansikte. Sådär nästan barnsligt uppspelt modell "Titta, titta, där ute, kolla, kolla, SOLEN!" till en morgontrött och i det läget föga intresserad Matthias. Men jag blir så glad, så glad och kan inte somna om, utan slår på TV:n och gottar mig åt denna första junimorgon med Godmorgon Sverige som sällskap. Och så får jag mig ett gott skratt då jag efter nyheterna zappar över till femmans morgonvariant av "The Voice" där Caronlina Gynning är gäst:

(Fritt citerat...)

En av programledarna: Carolina Gynning, ja... Fotomodell, programledare, konstnär och personlig assistent, va?

Carolina: Personlig assistent? Nej, eller ja... Jobbar jag som det? Det tror jag väl inte?

Programledaren: Jo, men folk brukar se dig släpa runt på den där, vad heter han, Alex Schulman?

Lisa, i sängen: Gapskratt.



image40


---AlexochCarolina---


image42


Idag har jag bara en enda sak inplanerad, alltså en måste-måste-sak, och sedan är jag fri. Ledig till och med nästa jävla fredag. Jag vet inte om jag ska vara glad eller missnöjd: Just nu känns det då helt makalöst. Den åttonde drar sommararbetet igång och att vara ledig sju dagar denna sommar existerar därefter inte. Tvärtom. Har jag (o?)tur blir det mer jobb än någonsin. Nå, jag gillar ju att arbeta, så då så! Och gör man annat än jobbar slösar man pengar, så vad kan då vara bättre än att jobba och på så vis spara?

Har fortfarande inte riktigt löst boendebekymret men tar en dag i taget. Antagningsbeskeden från VHS har ännu inte kommit och inte förrän jag ser svart på vitt att jag inte blivit antagen på det journalistiska i Luleå ska jag strukturera inför hösten.

Solskensdagar blir jag glad för det minsta lilla. Typ att jag trodde att kaffet nästan var slut och att jag därför kanske måste börja morgonen med att köpa kaffe men sedan upptäcker att det står två nyköpta paket kaffe i skåpet. Sådant är nästintill kärlek. Åtminstone hur jävla uppskattat som helst, för hur skoj är det att med morgonrufsigt hår knata in på affären och riva runt på kaffehyllan? Icke nåt. Så, kaffe och kokosyoughurt is the shit denna morgon.

Ikväll lasagne hos modern, imorgon städning, Sofia och vin. Söndag må dåligt. *skrattar* Nå, det är värt det, alla gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0