Åh soliga sommardagar...

...stanna hos oss för alltid. Typ.

Har haft en supersoft dag - igen - denna sista ledigdag då jag fick rycka in och jobba imorgon. Så, min "semestervecka" reducerades till sex dagar ledigt helt plötsligt. Men inte gråter jag för det, trots allt handlar det om penningar.

Kort sammanfattning av dagen: vaknade, drack RedBull, åkte till Matthias på jobbet (by request), käkade lakritsglass och hängde på uteserveringen. Sedan upplock av liftare (den storyn ska jag dra en annan gång, 'cause damn it, what a story!) och vidare till Oona i Borlänge. Kupolen därefter, och inköp av en bikini, flip-flop's och Stieg Larssons sista: "Luftslottet som sprängdes". (Jag kunde inte låta bli. Helt enkelt.) Därefter hem till mor och hennes gräsmatta på vilken jag legat nästan två timmar och läst ovan nämnda bok. Nu straxt till Annsjön med Oona, Åsa och Danne för fiske, grillning och kanske bad. Om jag vågar. Nå, det var då varmt nog där igår, även om det inte blev ngt bada av då. Sedan till Matthias för absolut inget alls mer än icke ensamhushåll ikväll. Som vanligt då, antar jag.

Imorgon jobb. Tjolahej för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0