Saker hos en kille som får MIG att backa...

Expressen skriver om tio saker som får ens dejt att lägga benen på ryggen. Bland annat en skitig toalett, "dålig" CD-samling och omoderna, smaklösa kläder i garderoben. Således måste jag göra detsamma, så här kommer tio saker som får mig att rynka på näsan för att troligen sticka förr än senare.

1. Skitig toalett. Jag håller med. Det finns inget värre än ett badrum täckt med avlagringar, skit i toaletten, fläckar på spegeln, damm etc. (Hur mitt badrum ser ut just nu är i stort sett så, även om min toalett alltid är så eftersom den är gammal som gatan och svinäcklig hut man än skrubbar den... Men, det finns en anledning: Jag ska flytta alldeles straxt och är nästan aldrig hemma.)

2. När killen ifråga berättar att han inte varit hos tandläkaren på flera år. Sådant är vidrigt, tycker jag. Tandläkaren besöker man minst en gång per år, för nog är det värt en femhundring att hålla munnen fräsch? Om inte annat blir det billigare i längden med en femhundring per år än en chock på 12.000 efter tio tandläkarfria år.

3. Om han menar att han "gärna kopplar av med en whiskey eller två efter jobbet, eftersom det är så gott". Vis av erfarenhet kan jag säga att det aldrig stannar vid en öl eller en whiskey, och att hänga med någon som går till barskåpet/kylskåpet det första han gör när han kommer hem är helt enkelt vedervärdigt. För att inte tala om ett tecken på begynnande alkoholism, enligt mig.

4. Tom bokylla eller total avsaknad av en sådan. Alternativt en bokhylla fylld av... Skräp? Dataspel? Slitz? En människa som inte läser är... Avtändande. Han behöver inte läsa finkulturella prettoböcker, men vad fan, läs Dean Koontz eller något annat grabbigt, åtminstone. Det är inte farligt med böcker, och böcker är långt mer berikande än de senaste utvikningsbilderna på Natacha Peyre eller Elita Löfblad.

5. Han benämner sina polare med de nätnamn de har. Typ "Hahah, vet du vad KayCee berättade när vi lirade, fy faan, alltså, vad rolig han är!" Ett ganska säkert tecken på att man aldrig kommer att kunna locka ut honom bland människor IRL. Hejdå.

6. Hans uppfattning om sex är som hämtad från otaliga timmar framför webcamen, porrfilmer eller snuskmagasin. Alternativt från Frikyrkan Runt Hörnet. En kille måste kunna, vilja, prova, testa och så vidare. Det mest avtändande som finns är en kille som väntar sig få när HAN vill ha men blir sur när man själv vill. En annan turn off är helt klart när han sätter gränser och kan mena att det mest kinky man kan göra är ett knull på soffan istället för i sängen. Bye bye.

7. Han är otrevlig mot servicepersonal. Kan han inte vara trevlig mot t.ex. servitriser, cafépersonal, kassörskort eller liknande är det inget att satsa på.

8. Han drar sig inte för att berätta vad det är för fel på mig. Det kan handla om alltifrån klädstil, personlighet, kropp, intressen och så vidare.

9. När han är totalt ointresserad av att umgås med respektive familjer. Kan kan inte ens käka middag med min familj är det färdigt alltså.

10. Han har en självkänsla lägre än var nu Helvetet förmodas vara utsatt på kartan. Killar som om och om igen berättar hur fula de är, att ingen vill ha dem, att de inte fått ligga på evigheter, har liten snopp, för stor mage etc. får inte mig att känna medlidande. Tvärtom. Jag börjar faktiskt leta efter alla anledningar till varför det blivit så. Och jag hittar dem.

Kommentarer
Postat av: Katrin

Du är nu med på en liten bild i min blogg. Hoppas det är okej. Annars tar jag bort det!

2007-07-19 @ 15:23:33
URL: http://cannoli.blogg.se
Postat av: Radikal mamma

*garvar*
Tur att jag inte raggat på dig då ;) För jag har inte gjort en rutinundersökning hos tandläkaren sedan... tada: 1996.(Jag vill dock påpeka att jag borstar tänderna minst två gånger om dagen, använder tandtråd regelbundet, bara har haft ett hål innan 1996 och i princip inte haft ont i tänderna en enda gång. Slut på försvarstalet.)

2007-07-23 @ 17:00:12
URL: http://radikalmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0