I'm not dead...

...just working. Och så har blogg.se varit typ nere, varför jag inte kunnat uppdatera de gånger jag velat. Nu kommer en lista, dock. Lika skoj som alltid.


Är det omoraliskt att vara otrogen?

Lika omoraliskt som att ljuga för någon. Alltså. Otrohet är nog skit, men jag tror att de flesta är det. Förr eller senare.

Är det moraliskt acceptabelt att döda i krig för att försvara sitt land?
Nej, det är bara en dålig ursäkt.

Är det okej att en rik person köper en fattig persons njure för 1 miljon kronor?
Pja... Man klarar ju sig med en fungerande njure, så om bägge är med på dealen, varför inte?

Är det okej att köpa sexuella tjänster om den som säljer får 1 miljon kronor och ingen hallick får några pengar?
På sitt sätt är det okej hur som, tycker jag. Även om det är den som säljer som ska ha pengarna, och inte ngn annan!!

Är det moraliskt acceptabelt att höja priset på en snöskyffel från 150 kr till 800 kr när det snöar?
Så ser verkligheten ut. Folk måste lära sig att vara mer förutseende.

Är det acceptabelt rätt att begå självmord?
Nej. Självmord är det mest egoistiska och elaka man kan göra.

Är det acceptabelt att ge dödshjälp?
Absolut. Om människan i slutändan kommer att dö av en viss sjukdom eller följdsjukdomar. Om mamma fick Alzheimers skulle jag tveka, men nog göra henne den tjänsten.

Är det okej att döda en för att rädda fem personer?
Om alla gav fan i att döda skulle den frågan inte ens behöva ställas... Nej. Det är inte okej. Såvida man inte är förälder och någon hotar att döda/skada ens barn. *flinar*

Är det viktigt att den som mördare får sitt straff även om vi vet att han aldrig kommer att göra om det?
Japp. Välter jag ut ett vattenglas får jag torka upp det, även om jag inte kommer att välta fler glas.

Tycker du att man har mindre rätt till vård om man själv har förorsakat sin sjukdom exempelvis narkotikamissbruk?
Hmm... Till viss del, ja. Det finns andra saker att lägga skattepengar på.


Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig?
Jag är en riktig slarvmaja. De som känner mig väl vet att jag nästan aldrig släpper in någon i min bostad. Det är helt enkelt för vidrigt. Den andra saken... Hmm... Jag skulle gärna ägna mig mer åt friluftsliv, modell fjällvandring, cykling, segling etc. Och det tredje...? Oj. Ingen aning.

Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
Humor och ödmjukhet.

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
Icke.

Hur var du som barn?
En jävla besserwisser.

Vad tycker du om fildelning?
En underbart bra grej.

Varför bloggar du?
Pja... Istället för dagbok, tror jag. Typ. Och för att fördriva tiden.

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
Det skulle nog kunna komma att göra det...

Vad kan man leva utan?
Det mesta.

Vilket är viktigast hos din partner?
Men Jesus, orka! Det blir en lång roman...

Har du funnit Harmoni i ditt liv?
Oh nej, inte på långa vägar.

Hur ofta lagar du mat hemma?
Jag tror att jag har lagat mat här hemma max tio gånger på snart åtta månader...

Vad skulle du göra med ett friår?
Sådana finns inte längre. Annars skulle jag nog... Jobba. Haha.

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Jag gillar både franskt och svenskt...

Hur svarar du i telefonen?
A Lisa...?

Är du pinsam på fyllan?
Jag kan nog vara. Är inte full speciellt ofta. Inte i jämförelse med andra jämnåriga som anser veckans höjdpunkt är att sminka sig, supa sig full, försöka få ett ligg och dansa. För att inte tala om jämförelsen på söndagen: Vem var fullast? Jag KRÄKS på sådant.

Vilken var din första konsert?
Hmm... Jag tror att det var ngt med Sarah Brightman.

Hur ser folk dig?
*skrattar* De flesta tror mig vara någon helt annan än den jag är. Mycket roande och därför det inte finns så många som verkligen känner mig. Men desto fler som tror sig känna mig.

Människa som gör dig enbart ledsen?
Hmm... Jag vet inte, faktiskt.

Människa som gör dig enbart glad?
Finns det sådana?

Värsta känslan?
Att känna sig totalt bortglömd, förnedrad och betydelselös.

Favorit tv-program?
Just nu inget alls. Grey's har sopmmaruppehåll.

Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
Är jag någonsin ledig?

När grät du senast?
Ikväll när jag kollade på "Underbara älskade". Verkligen en måste se-film för alla som inte sett den!

Är du vidskeplig?
Ibland.

Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Jag vet inte... Jag skulle nog vilja vara mer som andra. Nöja mig, liksom, och inte vara så förbannat rastlös.

Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
För en dag, kanske... Men, nej.

Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
Ingen aning. Jag har nog gjort det mesta jag verkligen velat.

Vart går din drömresa?
Det kan fanimej vara sommarstugan i rätt sällskap. En vecka där med... Ja, bra sällskap.

Vem är ditt drömragg?
Men suck.

När blir man vuxen?
Ingen aning.

Vill du säga förlåt till någon?
Inte ett endaste dugg.

Vem är din hjälte?
Ingen aning...

Vad tror du på?
På mig själv, och billigare bredband/telefon.

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
Big Brother, tror jag. Om jag var tvungen att välja. Hade egentligen velat säga Robinson, men jag är så nojig för det där med magsjukor...

Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
Haha, en blandning av bägge.

Vad är lycka?
Något ytterst individuellt.

Vilka personer beundrar du?
Min Gode Vän. Han står ut mig mig, trots att andra hade dragit för länge sedan.

Vem var din första kärlek?
Säg det...

Vem har makten i ditt liv?
Gagnefs kommun och CSN.

Har du någon dold talang?
Nej.

Vilket djur skulle du vilja vara?
En katt.

Har du någon fobi?
Jag är emetofobiker.

Vad är det pinsammaste du gjort ?
Oj... Jag vet inte.

Har du snattat någon gång?
Aldrig. Sådant gör man inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0