Gårdagens väntan är över...

...eftersom jag med hjälp av wap och chef lyckades hålla koll på lediga bostäder kontinuerligt under dagen. Och det gav resultat: Bostadsförmedlingen ringde alldeles innan vi skulle servera lunch till gamlingarna och berättade att jag kunde ta en liten etta på trettiotvå kvadrat. Så, jag tackade ja, och när jag kom hem låg ett tjockt brev från skolan i postlådan och väntade på mig. Perfekt timing och jag kände mig... Nästan taggad. Taggad men mest ledsen, eller rättare sagt vemodig på något sätt. Nu blir det bara hets vad gäller utflytt av stugan, eftersom inskrivningen är den 22/8 och jag slutar jobba den sjuttonde. Uppåt måste vi åka i alla fall den nittonde. Senast, men helst den artonde. Vore skönt att komma i ordning litet också, innan jag måste försöka vara social med andra människor. Förmodligast blir det en sväng till IKEA också, om jag känner mig själv rätt... Nå, att lägenheten där uppe är möblerad underlättar enormt. I synnerhet då jag inte har dragkrok på bilen.

 I övrigt intet nytt. Alls. Jag har börjat slappna av framför en film om kvällarna. Det funkar för tillfället långt bättre än vad böcker gör. Trots att min dygnsrytm är relativt normal nu, så sover jag oroligt och ytligt. Kanske i natt blir bättre, jag vet inte. Jag vet i alla fall att det inte är ett endaste dugg att se på tv ikväll. En promenad vore nog bättre, om det har slutat blåsa så hemskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0