Det rätta sättet att kommunicera...

Nu har jag löst det där som många tjejer klurar på: Hur kommunicerar jag med min partner, kk, killkompis eller what the heck ever. 

NU HAR JAG SVARET! 

Man gör som jag: Bloggar.

Nu har jag det verkligen svart på vitt, efter att ha tänkt tanken upprepade gånger det senaste året. Någon med snopp lyssnar generellt sett inte på vad man säger. Någon med snopp bryr sig generellt sett inte om något annat alls än... Tadaa! Sport och elektronik. Och, eftersom ALLA vet att man inte stör en snoppbärare under pågående hockeymatch, Formel1-race eller liknande, måste man finna vägen via elektroniken.
 
Antingen klär man ut sig till en spelkaraktär, men allvarligt talat, i mitt fall: Jag skulle vara mest skrattretande som Lara Croft, Aeris eller Princess Peach, så den vägen blir inte så bra. Alternativ två är att öppna webcamshower och onanera framför killen ifråga. Alltså, jag sitter vid min dator, han vid sin. Han pröjsar pengar för att titta på mig, och jag kan stöna fram mitt budskap. Nå, det är litet väl tacky. Och troligen lyssnar han inte mer då heller.

Det tredje alternativet - och uppenbarligen det bästa - är att blogga. Killen ifråga kommer att läsa det du skriver och bli SÅ PASS UPPRÖRD ÖVER ATT DU HAR MAGE ATT SÄGA SI ELLER SÅ OM HONOM, att han kommer att - hör och häpna! - släppa tangentbord, mus och MSN för att fatta tag om mobilen och skicka ett sms i vilket han berättar hur kränkt han är.

(Ringa går inte, sådant är farligt eftersom han plötsligt måste interagera med RIKTIGA människor. Hemska tanke.)

Och vips! har budskapet du försökt ge på olika sätt de senaste veckorna gått hem och du är helt plötsligt fri att hitta andra snoppbärare att besöka Liggalandet med.

My way of communicating is the shit. Alla gånger. Men frågan kvarstår: Varför ser inte killar fakta ens om man sticker upp det i stjärten på dem? *skakar trött på huvudet*

Nu ska jag bara bevista Liggalandet på Lisa-viset. Än en gång slår mig antipatin mot vanilj mig med önskvärd tydlighet. För att inte tala om varför jag vill ha äldre män. No more under trettionågonting. Thank you.

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Amen!

2007-07-04 @ 08:24:48
Postat av: Nathalie

Du är ju klockren, Lisa! Puss/Nathalie

2007-07-04 @ 10:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0