"Children of the corn" och sång på Skansen...

Jag börjar mitt slapperi med att kolla på "Children of the corn" vilken på fodralet lovar "en kallsvettig skräckstämning" och anses vara "en perfekt rysare". Hrrm. Året är 2007, Lisa sitter i sin soffa med filmer som Saw-trilogin och Hostel i minnet och försöker, verkligen försöker se det rysliga i "Children of the corn" från 1984. Och hon misslyckas totalt. Inte ens med litet good will kan hon se något positivt i filmen, mest komik, inte minst över de dåliga... Animationerna? i slutet. Men kanske mest över det faktum att människor är så fruktansvärt dumma!

Jag menar, om jag skulle råka köra på en unge, av någon anledning stoppa honom i bakluckan och vara puckad nog att köra till en stad som verkar totalt övergiven, inte börjar jag kika runt i stan?! I synnerhet inte när närmsta bebodda stad ligger vaddå, tre mil bort? Litet realism, please. Bara där är filmen dålig...

Hur som, när en tjej har svimmat i en bil och "The end" syns på rutan slår jag över på typ SVT24 och hamnar mitt i "Allsång på Skansen" där Tobbe Trollkarl sågar Anders Lundin i två bitar. Därefter kommer Lasse B och Lasse Holm in på scenen, och det som slår mig är hur lika Lasse Holm och Clabbe är! Nå, bedöm själva. Identical twins, I say. Eller close enough i alla fall.

Nu ska jag dricka grapesaft och sedan läsa färdigt Parry H. Snart jobbdags igen.

Nå, visst är de lika, Lasse H och Clabbe?



image43      image44

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0