Minns ni, och skulle det kunna vara detsamma?

Jag hade i höstas en litet beroende i form av fejkbloggen Öfverklass-Nicole och trillade i natt över en kille som bloggar litet i samma stil. Grejen är bara att ja, den här killen verkar faktiskt existera, och han finns dessutom på LunarStorm, så då så! Visst, det kanske inte finns många gemensamma nämnare vad gäller Nicole och honom, men på något sätt är snobbismen densamma, om än inte riktigt uttalad i hans fall. Nåja.

Jag hade en bra födelsedag i hufvudstaden och var inte ett dugg magsjuk, vilket jag naturligtvis fått sota för och det i skrivande stund. Jajamensan; den som trodde att jag skulle slippa undan gick lika bet som jag själv och jag blir så trött på att det alltid är i samband med födelsedagen jag ska åka på ngt sådant. Eller, med tanke på att jag har haft kramper i magen sedan drygt tolv timmar tillbaka vete katten vad det kan vara, men jag kan inte påstå att jag känner mig direkt kry. Således blev det ingen praktik i går (söndag) kväll, och jag ringde faktiskt till jobbet kring 23 och sade detsamma.

Nå, kanske ska ägna mig åt annat än ingenting ett tag... Och vänta på att tillfriskna någon jävla gång. Eller åtminstone på att kunna sova. Amen.

Och, ja just ja: Katrin hade en sådan där kul lista på sin blogg! Den måste jag ju göra! ;)

10 favoriter:
Färg:
Svart, rött... Typ.
Mat: Just nu vill jag inte ens tänka på mat...
Band: Öh... Det finns en hel del band som är bra, ja...
Film: Jag avgudar verkligen "Lost in translation"...
Bok: Det kan jag inte svara på. Så enkelt är det.
Sport: Kan vara kul att kolla på fotboll... Eller liknande.
Årstid: Alla årstider har sin charm. Nu längtar jag dock efter vår!
Veckodag: Fredag.
Glassmak: Choklad. Eller kanske ägglikör.
Tid på dygnet: Eftermiddag/tidig kväll...

9 för tillfället:
Humör: Trött, less...
Smak: Ingen alls, please...
Kläder: Storskjorta och morgonrock. Och ett par tofflor.
Bakgrund: Vaddå, väggen eller?
Nagellack: Icke.
Tid: 01.38.
Omgivning: Stökig.
Irritationsobjekt: Magvärk.

8 första: (första alltså...inte nu)
Bästa vän: Wow, svårt... Jag hade en Daniel hos dagmamman när jag var typ 3...
Screen name: Vad är det?
Husdjur: Undulater, två stycken.
Piercing: I tungan. Numer borttagen. Piercingen alltså, inte tungan!
Förälskelse: Också den där Daniel...
Musik: "Fyra bugg och en cocacola" med Lotta Engberg... *garvar*
Bil: En Ford Scorpio.
Kyss: På något disco i sexan...

7 senaste:
Cigarett
: Drygt tio timmar sedan...
Mat: En hamburgare i lördags natt.
Dryck: Vatten.
Biltur: Till Leksand i eftermiddags.
Kyss: Igår.
Spelad låt: Hmm... Säkert ngn sclagerlåt.
TV-program: Oj... Aktuellt, tror jag, klockan 21...

6 har du någonsin:
Dejtat någon av dina bästa vänner: Nej, tror inte det...
Brutit mot lagen: Ja, jag har nog det. Insåg jag precis.
Blivit arresterad: Aldrig.
Badat naken: Ja.
Varit med på TV: Nej, jag tror inte det...
Kysst någon du inte känner: Japp.

5 nej tack:
Kläder: Sådant som knölar och sticks...
Mat: Pepparrot.
Musik: Techno, trance, sådan skit...
Dryck: Varm mjölk.
Personlighetsdrag: Besserwisser.

4 saker:
Du gjorde igår kväll: Kollade på TV och hade ont i magen... 
Du kan höra just nu: Datorn som surrar och mitt eget knatter på tangentbordet.
Du inte kan leva utan: Vatten, familjen, vissa vänner.
Du gör när du har tråkigt: Sitter vid datorn, kanske?

3 personer:
Du kan berätta allt för: Det är nog mest min Gode Vän, tror jag... Och typ Sofia.
Du tycker om: Familj, familj, familj.
Du inte gillar: Ebba von Sydow, mamma när hon är sur och vrång, och varenda jävel på olika kundtjänster. Typ.

2 val:
Kaffe eller te: Te egentligen, men av någon anledning dricker jag kaffe...
Vår eller höst: Vår.

1 önskan: Just nu: Att sluta ha ont i magen och få kunna sova gott för att sedan vakna hungrig, pigg och fräsch. Egentligen? Harmoni, kanske?

Kommentarer
Postat av: Musiker

Screen-name kan inte det vara vad kallade du dig första gången på Internet på ngn sajt som du skrev eller loggade in på?

2007-02-26 @ 11:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0