LigistbrorseXXX och slödatorer...

Morgonen kunde inte ha börjat bättre. Ligistbrorsan klarar inte av att kliva upp då klockan ringer, varför han låter en stå och pipa - ni vet en sådan där gammal klassisk väckarklocka - och snoozar med mobilen på högsta volym. Hos min mor är det gipsväggar och med andra ord sjukt lyhört. Jag vaknar innan 06 och kan inte somna om. Kill that bastard.

Hoppar således in i duschen för att börja göra mig iordning inför dagen, bara för att upptäcka att det inte kommer något varmvatten. Kan morgonen bli mer sweet?

Kommer ner i köket för att göra kaffe och ifrågasätter när någon sist diskade kaffekannan. Ingen (mamma) vet. Går ut för att sätta i motorvärmarkabeln i bilen, inser först och främst med en suck att jag måste skrapa rutor sen och kort därefter att det fan inte är tretton grader kallt. Låter hunden kissa fort som fan medan jag hämtar tidningen, kommer in igen och hunden sätter sig på köksgolvet och darrar av köld. Ute är det inga tretton minus utan närmare tjugo och jag... Känner vilken underbar morgon det börjar bli.

Drar igång datorn för att slösurfa och inser att något är...fel. Ligistbrorsan har plockat upp den hyfsat fungerande datorn på rummet för att "installera om XP" (Läs: Spela CS...) och har petat ner en gammal skitburk förtäckt i Äldstebroderns chassi i köket. Datorn som resten av familjen får bruka är en gammal jagvetintevad från sist då älva brann och har ipetat en processor på 799mhz och ett ramminne på 256mb. Morgonen är verkligen underbar.

Nu är det dags att göra mig iordning. Gaah!

Kommentarer
Postat av: Farbaute

Timmerväggar är manligt, gipsväggar icket! ;)

2007-12-19 @ 09:58:43
URL: http://vanheim.blogspot.com
Postat av: Emme

Haha. God jul då ;)

2007-12-19 @ 10:25:16
URL: http://emno.blogg.se
Postat av: Minna

Haha du är söt du! Vilken jädra morgon! Men tur för er att ni har kallt. Idag åker jag från ett skitväder till ett annat. Hallelujah!
Puss

2007-12-19 @ 10:26:02
URL: http://minnaannim.blogg.se
Postat av: Tomas Ledin

Vad gör du nu för tiden, varför hör du aldrig av dig... det var alldeles för längesen vi sågs...

2007-12-23 @ 03:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0