God jul och sånt...

Julafton och plusgrader. Hur fint som helst, eller not. Jag är huttrig efter att ha sovit alldeles för litet och alldeles för dåligt av magsjukenoja och jag ber till alla högre makter - ja, Gud, till Dig också! - att det där med magsjuka inte är ett faktum på jobbet. Hur jag skulle klara det vette katten, men en sak är säker: Nästa jul tror jag faktiskt inte att jag ska jobba. I år är fjärde året i rad jag inte tillbringar jul med familjen men däremot med gamlingarna.

Apropå gamlingar anländer mormor till det Brynedahlska residenset om en sisådär fyrtiofem minuter. Jag har kokat kaffe och tänkte sätta kära mormor på en stol med kaffe och kaka när hon kommer. Annars blir allt så sjukt stressigt, precis som alla andra jular.

Det är litet lustigt, det där med jular. Mina senare minnen av julen har varit stress och om möjligt än mer stress. En hysterisk moder dan före dan som kommer på att det ska julstädas. I år har inte inte blivit så, vad jag har märkt, och om huset är julstädat eller ej har jag faktiskt inte heller lagt märke till. Jag har då inte julstädat, så mycket är säkert. Mig veterligen ska det hämtas gran idag också: Valle nämnde igår att ingen har märkt att vi inte har någon gran i år, varken ute eller inne, och det stämmer. Jag var helt hundra på att det stod en gran i vardagsrummet, men icke.

Bokade flygbiljetter igår hem till Dalaland i slutet av januari. Jag hinner precis med registreringen av de nästa två kurserna innan jag åker hemåt igen. Oansvarigt kan tyckas, men jag behöver pengarna så förtvivlat. Och apropå oansvarigt har jag inte ens öppnat böckerna för att plugga inför tentorna, än mindre gjort tentafrågorna till radioexamen eller ens funderat närmare på det där inslaget om något jag måste göra till radioprogrammet. Jag antar att jag får ta tag i det sedan. En annan gång. Är ganska säker på att kugga på tentorna, men so what, jag får tenta om. Mer med det är det inte.

Nu ska jag ta på mig kläder och släpa hunden runt hela bondgården för att låta honom kissa och bajsa. En julmorgonspromenad i all sin korthet, med andra ord. Jag håller tummarna för omagsjukt på jobbet idag och alla andra dagar jag ska jobba.

God jul!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi önskar dig en riktigt God Jul.

2007-12-24 @ 11:09:43
Postat av: Gaia

Varför en sådan enorm NOJA över magsjuka???

2007-12-25 @ 07:58:44
URL: http://minsexualitet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0