Spjut-Brittan, snuskdrömmar och ledigdag!

Jag har drömt... Mysko. Minst sagt. Om mig och Britney Spears, som hyrde en sommarstuga utanför Örebro men ändå i Dalarna, ni vet sådär i rekreationssyfte. Britney visade sig vara en überexhibitionist och allt blev riktigt... Perverst. Och så hade hon en hushållerska som bistod henne i allt hon nu ville företa sig. *garvar* Men, innan Britney-händelserna satt jag invirad i ett duntäcke på en mellanstor dalahäst som stod utanför Krämaren i Örebro och läste sådana där årsböcker från stan. Dessförinnan å sin sida hade jag jagat brottslingar med Therese från jobbet. Vi var precis på gång att avslöja korruptionen på våran agency eller vad det kallas... Jag har sovit supergott i natt. Faktiskt.

Igår kväll var jobb och sedan H&M för kaffe och snack till tolv, nästan. Hem kom jag med inte en utan två kassar kläder och lyckan var gjord. Tack, Hanni!

Idag är en helledigdag och för första gången känns det verkligen liksom jag är ledig! Helt ledig! Ska dricka upp mitt kaffe, ta en lång cykeltur i solskenet, duscha och sedan städa lillstugan så att jag någon gång blir klar med skiten. Därefter skicka iväg lådor och väskor med bussgods och sedan är det bara att vänta på nästa lördag. Jag undrar så om det här blir fint... Förhoppningsvis blir det så, och blir det motsatsen kan jag alltid åka hem och komma tillbaka till favvojobbet all time high. Imorgon kan bli en riktigt vemodig dag och jag måste plocka ihop alla mina arbetsoutfits idag. Nyckeln ska också tillbaka... Men, med tanke på början av veckan känns det ändå okej att gå nu: Det jag hade kommit att grunna över hela hösten har hänt till två tredjedelar och jag har klämt ur mig de tårar som skulle ut över det. Så är livet och inget finns att göra åt det. *rycker på axlarna*

Och - inte minst - jag är superglad över att sommarvärmen har kommit lagom till att jag går in på lättschemat för sommaren. Ledig både idag och på tisdag. Jag håller alla tummar jag kan för att värmen ska hålla i sig. Helst ända in i oktober, men... Piteå är högt upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0