Paprikaallergi och regnmorgon...

Vaknar av att det verkligen plaskar ute av regnandet och jag känner helt enkelt att neej, faan, inte gå upp idag! Nu är jag less som fan på att jobba och knappt tanken på pengarna får det att funka. Kan vara att jag verkligen avskyr det otacksamma jävla jobb jag gör nu. Att fjäska för folk är inte riktigt vad mitt engagemang räcker till just nu... Nåväl.

Duschade gjorde jag och gick sedan för att - hör och häpna! - äta frukost. Nu säger jag följande: Man ska aldrig göra saker man i vanliga fall inte gör. Sådant är på tok för wild and crazy och frukost är farligt, eller i alla fall är paprika farligt. Vad frukosten bestod av? Två mackor, en med leverpastej, en med skinka och så paprika på bägge. Nu sitter jag här med halvsvullen hals och får avrunda frukosten med en härlig snaps gjord av åtta Betapred innan jag åker till skitjobbet. Vilket jag för övrigt måste göra typ nu.

Snälla dag, gå fort. Nu vill jag lägga ner arbetandet och ta litet semester. Amen.



(Och jag krockade inte igår, peppar peppar, men tack för omtanken!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0