"Maximera alkoholens positiva effekter..."

Alltså: Varannan vatten, inte blanda, inte dricka efter ett specifikt klocklag och så vidare.

Men, det var inte riktigt vad jag avsåg just nu. Jag fascineras så av den effekt alkohol har på mig. Är jag uppåt går jag också uppåt på alkohol, blir hur kreativ och analytisk som helst. Är jag däremot låg åker jag ner än mer efter bara ett glas vin eller en flaska öl. Just nu är jag uppåt, och således har tvåochetthalvt glas vitt runnit ner kvickt som attan och redan efter första halva glaset stod jag i duschen och kom på ett jättebra bloggämne. Vilket jag givetvis glömde innan jag ens duschat färdigt. Jag inser att jag är långt ifrån ensam om att gå upp eller ner på alkohol beroende på sinnesstämning, hormoner eller vad det månde vara, men jag tycker ändock att det är relativt fantastiskt. Om inte annat är det fantastiskt vilket jävla gift vi svenskar insisterar på att hälla i oss på det sätt vi gör: Totalt måttlöst.

Och vi blir totalt måttlösa, något annat finns inte att säga. Jag menar, vilka annars - ja, förutom våra nordiska compadres - super på det sätt vi gör? Något som dock är signifikant för mitt eget drickande är att det faktiskt inte spelar någon som helst roll om jag dricker ett eller tio glas vin. Bakfylla och ångest är ett faktum. Nå, det får bli morgondagens problem. Ikväll tänkte jag åtminstone försöka ha skoj. No matter what. Jag är i alla fall på hyfsat bra humör.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Det finns många delar av världen som är minst lika bra på att supa som oss i Norden.
Men varför ångest? Det är bara slöseri med energi. Vårda fyllan för det trevliga tillskott till vardagen den är :)
Läste förövrigt sista Harry Potter häromsistens. Inte helt överförtjust. Känns lite oavslutat. Faktiskt.

2007-08-28 @ 20:05:30
URL: http://www.politikerbloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0