Lönespecifikationer och sömnbehov...

Förra månaden visade timrapporten etthundranittiosexochenhalv timme sammanlagt. På två veckor nu i augusti visar timrapporten etthundrafyra timmar. Skulle man dubbla det vore det tvåhundraåtta. Vad jag sysslar med? Jag jobbar.

Dock, om det är något jag verkligen, verkligen avskyr, så är det arbetet som finns kvar när man kommit hem. Det där som kallas "kvinnofällan" av många feminister. Oavlönat jobb, alltså, så som städa, plocka, laga käk, tvätta... Och så vidare. Precis tamej fan det har jag gjort sedan familjen åkte till Riga and I still am. Att inte vara ensam är fanimej ingen garanti för att få hjälp. Därav min bloggtorka: Har inte kommit åt en dator och fått lugn och ro nog sedan... Pja... Hur länge sedan är det mitt sista "längre" inlägg var? Räkna själva...

Nu har jag jobbat fjorton timmar idag. Nej, fel, tretton. Den nionde timmen användes åt att snäsa och skälla på min familj. Varför? Nå, de existerade. Nu är jag sur för att de har åkt och badat utan mig.

I'm fucked up.

Måste fan sova.

I think I'm dying.

På onsdag är jag ledig. Då måste jag städa ur huset. Det var den ledigheten...

Actually and honestly: I really think I am dying.

Kommentarer
Postat av: figge

for fuck sake lisa... nästa gång de ringer och vill ha dig lite extra så får du ta och säga nej, ingen kommer döda dig för det... belive me.
Och sen kan du ju alltid vägra jobba hemma, eller föreslå något typ av schema... :P
Fast... jag kanske är lite naiv... ;)

2007-08-06 @ 23:30:30
URL: http://fidestal.bilddagboken.se
Postat av: K

Akta dig vännen! Lathet is bliss :)

2007-08-07 @ 08:49:48
URL: http://cannoli.blogg.se
Postat av: Nicklas

Något säger mig att du jobbar för mycket...var försiktig...ta hand om dig själv!

2007-08-07 @ 23:14:23
URL: http://nicklasberndtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0