Jag har räknat...

Kalkylerat, till och med. På det där med ätandet.

När jag var på Island åt jag följande varje dag: En liten skål cornflakes med mellanmjölk och en skivad banan till frukost. Till lunch typ en eller två mackor, alternativt cornflakes igen. Såvida det inte fanns annat att äta. Till mellanmål en macka. Till middag middag och sallad. Och så tränade jag tre gånger i veckan. Så, jag rasade i vikt, typ tolv, fjorton kilo. Att kunna hålla samma diet här hemma vore great. Från och med det att skolan börjar på allvar ska jag försöka skippa mat-luncherna. Det räcker faktiskt med typ lightyoghurt och en macka samt någon frukt. Och så middag på kvällen. Frukost är också bra och nödvändigt, i synnerhet om jag ska försöka ta en timme promenad innan pluggandet. Jag måste verkligen försöka. Nu är det kris och jag börjar bli sjukt tjock igen. Sådant blir ingen glad av, allra minst jag.

Nu ska jag plocka ihop grejer och fara på bodypump. Det får blir dagens Träning.

Kommentarer
Postat av: Katrin

Skippa lightprodukterna! (ang. yoghurten du skrev om.) Kör på naturell youghurt eller vanlig filmjölk. Mycket bättre. Inte massa socker och konstiga saker.
Och ät lagad mat på lunch om du har möjlighet! Det är ju då kroppen är som mest vaken och igång. Behöver bra energi. (som du sedan gör av med under dagen.) Käkar du ordentlig middag sent så lägger det sig nog mer på hullet. Men sen tycker jag iofs du kan äta lagad mat på kvällen också...men kanske mindre portion bara. Och lite lättare mat.
Annars tycker jag du ser hur fin som helst ut på ditt nya kort, och om det är nytaget så förstår jag inte vad du snackar om över huvud taget!
Hälsar Katrin Skipper ;)

2007-08-30 @ 18:22:15
Postat av: Madde

Gud vad jag är avundsjuk på dig som får gå på step in! Själv kommer jag få nöja mig med Friskis om jag inte vill pendla till Piteå.

2007-08-30 @ 20:18:44
Postat av: spaceylisie

Madde, hur vet du att det är Step In? Har jag skrivit det förut, eller...?

2007-08-30 @ 20:20:24
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: figge

Ät frukost så startar förbränningen tidigt på dagen... bästa tipset jag kan ge förutom att skippa kolhydrater och leva på koffein (koffein bränner fett men inte kolhydrater...), sen äta regelbundet förståss...

2007-08-30 @ 21:46:01
URL: http://fidestal.bilddagboken.se
Postat av: Kim Hammarbäck

hehe tjo Lisa :) tänkte bara visa att jag dyker förbi här ibland hehe ;)
// Kim H den dära för lääänge sedan :)

2007-08-30 @ 22:48:21
URL: http://pfts.se
Postat av: spaceylisie

Kim, Gud så skojigt! Hoppas allt är fint med dig! :)

2007-08-30 @ 23:10:05
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: Madde

Jag råkar bara veta att det finns Step in i Piteå, att de kör Les Millsprogrammen och att det verkade smart att du gick där eftersom du är/har varit medlem på Svea.

2007-08-31 @ 14:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0