Bibliotekspassion...

Idag insåg jag hur ruggigt viktigt det är med bibliotek; igår morse hittade jag "Den långa vintern" av Laura Ingalls Wilder i bokhyllan och sträckläste den med ett nostalgiskt leende på läpparna. När jag var yngre formligen älskade jag böckerna i "Lilla huset på prärien"-serien och kärleken består, insåg jag när jag var klar med "Den långa vintern". Så, på eftermiddagen idag kollade jag om biblioteket var öppet och åkte helt sonika dit och lånade upp mig på favvosarna i den serien. Nu är det läsning på gång, sanna mina ord! Och: Tack gode Gud för bibliotek.

Är stört trött i övrigt och mammahuset är så tyst och tomt med bara jag i det. Imorgon kommer Fredrik Flytthjälp och ger mig ett handtag och förhoppningsvis också den push jag behöver för att komma igång på riktigt. Nu ska jag återgå till läsandet.

Kommentarer
Postat av: MH -

Lycka till med flyttandet! Drar till Norrland i förväg - mot Urkult imorgon!

2007-08-02 @ 00:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0