Valborgsmässoafton...

...och jag är nyss hemkommen från jobb och Statoil. Statoil eftersom jag måste ha lunch med mig imorgon och de säljer världens godaste kycklingsallad. Jobb eftersom det ger pengar. Både idag och imorgon.

Jag vet inte riktigt om jag är sovatrött eller bara seg efter att ha jobbat. Har hävt i mig en kopp kaffe - även den inköpt på Statoil eftersom de har godaste mack-kaffet - och fundrar på fortsättningen av kvällen. Om det ens blir en sådan. Känner mig sugen på en dusch, men vet inte om jag har ork nog. Mina fötter hoppas på att jag har det.

Lustigt, att på vintern är det iskallt på jobbet; jag skulle med lätthet kunna jobba iklädd mössa, täckjacka och dubbla långkalsonger. Men, så snart sommaren närmar sig är det runt trettio eller fler varmgrader där inne och impulsen är att skylla på hastigt insjuknande i vilken som helst demenssjukdom, kanske frontallobs-sådan, bara för att kunna klä av sig helt naken.

Tog en omgång konditionsträning i förmiddags, dels på löpbandet men också på cykeln, allt till Reine Brynolfsons väna stämma. Nu har jag ont som fan i benen. Sådant är skönt. Imorgon blir det ett pass bodypump. Det gäller trots allt att fortsätta svarva på benmuskulaturen. *flinar*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Statoil har dom överlägset bästa toaletterna också. Har varit på en norröver. Blommor, vattenfall och ljuv musik i små högtalare. Det var som att skita i himmelriket;)

2007-04-30 @ 22:09:55
URL: http://bollfot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0