TV-lista...

...helt ärligt stulen från Only The Fakes Survive.

TV-serier jag följt som liten: Tre Kronor, Sunset Beach, Lilla huset på prärien, Huset fullt osv...

TV-serier jag följt som tonåring: Tre Kronor, Skilda världar, Rederiet...

TV-serier jag föjt som yngre vuxen: Vänner, Grey's Anatomy, Sex and the city, Desperate Housewives, Nanny...

TV-serier jag följt som lite mindre ung vuxen: När slutar man vara ung vuxen?

TV-serier jag följer nu som kärring: Inte riktigt än, hörrni...

TV-serier jag aldrig tittar på: Fresh Prince... Djurprogram. Matlagningsprogram.

TV-serier jag inte fattar: Star Trek, amerikanska komedier modell Fresh Prince och allt vad de nu heter...
Futurama fattar jag inte heller komiken i. Helt onödigt.

TV-serie jag hade velat följa men aldrig hunnit se: Prison Break.

TV-serie som blev rejält pajig: Tre Kronor i slutet.

TV-serie som kändes fin: Dallas var mysig. Jag var liten, gillade skördetröskan i introt och kommer tydligt ihåg när Bobby kom tillbaka...

TV-serier jag äger på box: Sex and the city. Bygger på Desperate Housewives och Grey's och ska en vacker dag unna mig Vänner-boxen.

TV-serier jag mest längtar efter att se: Just nu nästa avsnitt Grey's. Alla gånger.

Kommentarer
Postat av: C

Men så herregud... Futurama som är helt underbart! Och Star Trek! Men det är kanske vi teknologistudenter som satt/sitter klistrade framför Babylon 5, The Cape, Stargate och Star Trek i alla dess former som "fattar det", vad vet jag. Ta t ex Star Trek, i vilken annan serie kan en datatekniker, elreparatör eller supporttekniker rädda en hel värld? Det brukar ju alltid vara stora, starka krigartyper som är hjältar. Även i Futurama och Stargate är det "nördar" som blir hjältar.

Något jag å andra sidan inte kan förstå är hur man kan slösa bort tid på Tre kronor, Skilda världar, Rederiet, Grey's anatomy, Nanny och Sunset... Visserligen månne lite bättre i någon mening än Bevvan och allt vad de nu heter...

2007-04-16 @ 23:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0