Telefonförsäljare från helvetet...

Egentligen är det synd om telefonförsäljare som måste jobba en söndag. Bara en parentes innan jag börjar spy ur mig.
 
Dagens drygskaft nummer 1 ringer från Bredbandsbolaget och ska frälsa mig in i deras bredbandsvärld och jag känner helt enkelt att JAG ORKAR INTE. Hur som slutar samtalet efter sjutton minuter med att jag ska byta bredbandsleverantör och jag undrar stilla vad fan jag har gett mig in på. Å ena sidan, Telia är crap, det vet alla och envar, inte minst med tanke på deras minst sagt kassa support. Och så tänker jag vidare att "Neej, byta leverantör, GUD så drygt; en massa pappersarbete, långa telefonköer till Telia, bindingstiden på 18 månader där, vad händer med den?! och varför finns det inte 100MB-linor i Gagnef?" Och Herr Drygskaft berättar hur billigt, bra och effektiva de är, ja, till och med att DE ska kontakta Telia och peta bort dem. Så jag tackar ja och tänker på fjorton dagar ångerrätt i fall att, liksom.

Och när vi har lagt på luren inser jag att det här skulle kunna vara min väg in i billigare telefoni. Jag kan således slänga mitt Telia-abonnemang åt helvete och ringa billigare med precis vilken som helst annan operatör. Vilken operatör är bra och billig? Och har jag gått på en blåsning med BBB?

Svar emottages tacksamt. Nu ska jag kurera min trötthet med ytterligare en Arn-bok.

Kommentarer
Postat av: matte

följer de me brandvägg å virusprogram?
bäst skynda dig läsa böckerna nu , när filmen är på väg .. längtar :)

2007-04-02 @ 09:38:19
Postat av: figge

BBB har nån telefoni som kostar typ 69kr i månaden... fick ett sånt erbjudande, men det kanske var en once in a lifetime offer

2007-04-02 @ 12:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0