Singelkaffe och snöblandat...

Det där med ungkarlsbeteende är något jag har anammat. Frysen är full av mat, men enda gången jag äter hemma såvida jag inte får besök, är om jag köper portionsförpackningar mat. Modell Billy's men inte riktigt. Jag har en kaffebryggare, men gillar inte att använda den till "bara mig" eftersom kaffebryggare innebär kaffefilter vilket innebär sopor som måste slängas. Mitt köksbord är en avlastningsyta för... Pja, allt smått och gott. Och mindre gott, tro mig. Golvet vidare, fyller samma funktion som köksbordet, men med undantag för rusdrycker som står på det hamnar grejerna milt sagt under kategorin "mindre gott". Min datastol finns inte, utan är en fotpall köpt på Ikea, och igår lyckades jag välta ut sista slatten RedBull över databordet. Då suckade jag irriterat och tänkte strunta i det, men när jag märkte att RedBull-slatten kröp ned mot tangentbordet var jag tvungen att hämta det sista arket hushållspapper och torka upp det. Jag är en slarva. Verkligen.

Och när jag åker hem från Bortamatchen som inte var någon Bortamatch i ordets riktiga bemärkelse blir jag riktigt kaffesugen, varför jag går in på OK/Q8 och köper mitt morgonkaffe. Med agumentet att det bara blir en mugg att slänga, inte ett kaffefilter.

Jag borde verkligen städa idag.

I natt har jag för övrigt drömt om Rix MorronZoo-gänget. Det var en ganska udda men ack så trevlig dröm. Och jag inser att det är ganska underskattat det där med att sova bredvid någon. Verkligen underskattat. Jag har verkligen sovit supergott och precis lika djupt och skönt som hemma. Well thanks.

Och vad gäller "snöblandat" är det vädret för dagen. Kanske borde vänta med sommardäcken ändå, trots att man är så illa tvungen till imorgon? Nå, det återstår att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0