Pippi Pelikan och Joelbitar...

Jag håller med Only The Fakes Survive som frågar sig "Vad ville de vuxna egentligen få oss barn att bli?" angående Pippi Pelikan. Och vem gillade egentligen det barnprogrammet? Faktum är att jag hade förträngt det...






Något annat som var riktigt rysligt i min uppväxt, något som faktiskt gett mig men för livet, är Joelbitar. Jag kan inte begripa att någon efter att ha sett/upplevt det barnprogrammet faktiskt kan döpa sitt barn till Joel. Joel är otäck. Joelbitar är ännu läskigare. Och jag måste ha varit den enda människa som var omkring tolv år gammal innan jag insåg att det faktiskt var något fel på Joel. God, let me never get stuck with a Joel... Får man säga så? Det skrämmer mig... (Och om Only The Fakes Survive gråter av Pippi Pelikan är det inget mot vad jag gör när jag ser Joelbitar...)




Kommentarer
Postat av: figge

Jahapp, då var den dagen förstörd... ;P
Var jag tvungen och klicka?

2007-04-12 @ 13:00:10
Postat av: MH

Hade ju småbarn under Pippi-P eran och blir inte mkt klokare nu än jag var då....mitt beslut att läsa sagor istället för att låta dem se PP, synes än mer förståeligt, och trösterikt idag! Puh, då var det en session mindre för dem iaf.

2007-04-13 @ 12:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0