Ont och skönt på samma gång?

Hur kan något göra så ont men samtidigt vara så satans skönt, åtminstone efteråt? Här syftar jag faktiskt inte alls på obsceniteter, utan på helt vanlig jävla träning. Det blir liksom litet som att kroppen efteråt sjunger av endorfiner, och man vet inte riktigt om man är trött, pigg eller... Ja. Något alls. Nackdelen är dock att man blir hungrig, och så återkommer man till det där übertråkiga i att laga mat åt sig själv. Dock borde jag någon gång inse att det faktiskt inte går att köpa mat hela tiden, åtminstone inte så länge man är student/vårdbiträde. Men, så är jag. *rycker på axlarna*

Och apropå vårdbiträde drar påskhelgen igång imorgon med jobb mellan sju och fyra, varför jag måste komma i säng i lagom tid ikväll, men imorgon kväll försöka hålla mig vaken så länge som möjligt för att stå ut med tre nattpass. Med tanke på att jag redan halvvänt på dygnet blir det nog tufft att komma i säng tidigt ikväll. Känner jag mig själv rätt är jag hur pigg som helst kring 21...

Jahaja... Duschdags? I guess. Om ork finnes.

(Det är litet som det där "Ska pungen in vid samlag? - Ja, om plats finnes.") 

Kommentarer
Postat av: MH

Grattis till pengarna, såhär i förväg...vad tänker du konsumera för den lönen?
Skor? kokbok? Mer läppstift? Eller göra slut på den i fantasin och så rent frikyrkligt skänka tiondet till dina snart arbetslösa vänner som ser framför sig en fantastisk tid av kreatvitet och tusen sköna ideer, och ungefär lika litet i a-kassekuvertet! Vem sa att regeringen inte suger? ;)

2007-04-04 @ 18:22:03
Postat av: Lisa

Och om jag ska ha några som helst pengar att spendera lär nog jag också tillämpa det där med att suga, precis som vår regering men litet annorlunda. Men å andra sidan tillåter inte regeringen och alla lagar gemene man att liksom de "högre makterna" suga... *muttrar surt*

2007-04-04 @ 18:26:10
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: MH

du ställer in dig i raden av dem som muttrar surt över att kunna men inte få...betalt

2007-04-04 @ 18:38:56
Postat av: Lisa

Åh, är vi fler i den kön? ;)

2007-04-04 @ 18:41:25
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: MH

Inte här iallafall - tar betalt för mina tjänster, sen länge.
Kan leverera ett gratisprov när det passar. :)

2007-04-04 @ 18:54:10
Postat av: Lisa

Och utdelningen kommer i form av ett a-kassekuvert? ;) Nå, gratis är gott, inte sant?

2007-04-04 @ 18:56:46
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: MH

DET får du smaka själv...;)
F ö är ju akassekuvertet sen länge inbetalda avgifter - nix, inte gratis.

2007-04-04 @ 18:59:50
Postat av: Lisa

En annan betalar och betalar men får ändå inte suga på den karamellen...

2007-04-04 @ 19:03:19
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: MH

inte den, nej..men ge inte upp!! Tids nog så...

2007-04-04 @ 19:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0