Och så går bilen sönder...

Ibland är spontanitet inte bra. Helt enkelt. Jag tänkte, tänkte vänta med att åka till OK/Q8 och tvätta bilen till efter Sälenresan, men bestämde mig för att ändå göra det eftersom vägen trots allt är torr. Fint det då, Lisa, eftersom biltvätten tar sönder något som har med vindrutetorkarna att göra. Från utsidan, genom att tvinga de där jävla torkargrejerna uppåt. Nå, det är inte OK/Q8's biltvätts fel, den saken är säker, eftersom de hävdar att det var trasigt innan. Hrrm. Jag måste ha fantiserat när jag använde vindrutetorkarna straxt innan tvätten...

Hur som. The missing parts som behövs för att laga bilhelvetet finns i Bryssel. Och troligen måste jag byta ut precis hela jävla vindrutetorkargrejen. På Citybil i Falun uppskattar de kostnaden till mellan tre och fyra tusen, med litet otur fem tusen. Och då snackar vi bara kostnad för materialet. Bye bye april månadslön. Ungefär så.

Jag blir så inihelvete less och så snart jag kommer hem ska jag dricka ett enormt glas vin. Helt enkelt. Hur det blir med Sälentrippen vete fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0