Man borde inte sova...

Jo, det borde man tamejfan visst när klockan är 02.55.

Inte borde man då vara vaken efter att ha vridit sig av och an i sängen alldeles för länge. Och inte borde man heller fundera på mat, vilket jag naturligtvis gör. Det är lustigt, det där, att jag kan vara helt matavstängd till klockan passerar 21 och inte en vettig själ i denna delen av världen tänker på middag. För övrigt så finns i mitt kylskåp faktiskt i stort sett ingenting förutom en möglig ost, gräddfil, öl och inlagd gurka. Inget av det känns särskilt lockande, och kommer inte heller att kännas mer lockande imorgon.

Jag är nog alldeles för koffeinkänslig. Varför är jag inte så här pigg när jag jobbar natt? De nätter jag jobbar är jag redo för sängen 21.00, det vill säga en kvart efter att jag gått på mitt pass.

Sömnsvårigheter är bland det värsta jag vet. Ja, undantaget magsjuka, besserwissers och för fulla människor. Det är himla tur att jag är så perfekt...

Kommentarer
Postat av: MH

Många besserwissers skulle sätta sig på dig i ditt inlägg jag nu besvarar.
Men jag undrar om det handlar om tur. Det måste vara något annat, eller var det därför långtradaren missade just mig med en nagels avstånd? Var det därför som mormor väntade med att dö tills jag hunnit fram för att säga ajö, bara för min skull - men isåfall, varför, å, varför har då inte den allenarådande Trissguden nått fram till lilla sporadiskt tillbedjande mig och bara hänt?
Sådär vackert, som på reklamfilm.

2007-04-03 @ 08:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0