"Idag ska vi sitta med knäppta händer och gråta!"

Välkommen till långfredagen anno 2007. The day when Jesus himself utsattes för tortyr; en hel massa pisk och dessutom heavy bondage. För vad annat är det, att tvingas hänga på ett kors och dö, oförmögen att ta sig loss, och dessutom inte ha några som helst stoppord?! Hur som beskrev en av tanterna på jobbet långfredagen just på det sätt rubriken menar. Att vi ska sitta försjunkna i bön och gråta. Om vi var religiösa, altlså. Annars kunde det vara. Jag har inte en tanke på att be och gråta idag, så särskilt mycket bevänt med det religiösa var det inte!

Däremot har jag en halvtanke på apelsinjuice, medan den andra tanken säger mig att ICA nog inte är öppet.

Och varför lyckas jag aldrig sova till åtminstone tolv när jag faktiskt behöver det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0