Det är de små sakerna...

...som gör helheten. Jag har sovit vansinnigt gott inatt och kommit till ytterligare en insikt som faktiskt var nyttig. Saker och ting behöver inte kompliceras så vansinnigt eller brytas ned i atomer för att ge något utbyte. Tvärtom. Det finns stunder då det lättaste helt enkelt är att "där är du och här är jag" och så är det bra med det och man kan ta varandra för vad det är. Och sova gott på det utan att känna något som helst krav på att inte räcka till. Typ så.

Så fick jag även jobb igår vilket gav extra klirr i kassan. Inte fy skam. Det är bra med extrajobb.

Idag ska jag ägna mig åt att plocka ur bilen, kanske, kanske till och med göra rent den invändigt. Skulle gärna åka och tvätta den, men vet inte om det är någon bra idé med tanke på att det bär av till Sälen imorgon. Iofs är det torrt på vägarna, men ändå... Nå, får se. Vidare ska jag packa väskan vilket i sig kommer att bli svårt, och slutligen ska jag åka och jobba. Håller tummarna för att det inte är någon magsjuka på gång. I sådana fall kommer den där Sälenresan bli kraftigt inställd p.g.a. mina nojor. Faktum är att jag ser fram mot att åka upp till Sälen på något sätt, även om jag tvivlar på att det kommer att bli en rolig helg. Men, skiner solen och vindarna är lika varma som de var igår och är idag, har jag inga problem med att sitta i solskenet utanför stugan däruppe och sippa på en öl eller två. Så får det bli vad det blir med resten.

Herrejösses, att det kan gå så fort att... Ja... Bli på bättre humör. Jag tror att det är sådant som är möjligt först då jag slutar tänka och komplicera saker så in i helvete. Och rödvin på det gör inte saken sämre, i synnerhet inte tillsammans med en god bok.

Nu ska jag duscha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0