Deklarationsdags ja...

Ja just det! Läste hos Sofia min att hon hade fått deklarationspapperen och blivit glad, så jag antar att det är dags att kika om mitt uppsving de senaste åren håller i sig, eller om staten kräver slantar tillbaka i år. Av någon anledning skulle det knappast förvåna mig. Men då så, då är det bara att hålla utkik i postlådan idag då...

Och förresten, Sofia, så är det fina med de där vuxenpoängen du anser dig ha tjänat, är att du en vacker dag riskerar att stöna över att du måste vara ledig en hel lång storhelg och därmed umgås med man/barn/släkt och dessutom ha hunnit städa huset, lagat mat, tvättat och själv kunna funka representativt gentemot de oönskade gästerna som trillar in på t.ex. påskafton... Jag är inte ett dugg cynisk, tro inte det... Men, det är värt att ta i beaktande: vi stackare inom vården kan alltid räkna med att få jobba dessa helger eller varför inte under semestern då relationsbråk tydligen lär vara ett faktum och därmed leva litet längre, och litet lyckligare men förvisso fattigare både ekonomiskt och mentalt under resans gång och i pensionsåldern? Äh, jag är bara avundsjuk, det är hela sanningen. Men jag kan erkänna det, så då så!

NU ska jag dricka kaffe! 

Kommentarer
Postat av: MH

och NU ska ge mig in i en resa längs Herr Shakespeares tragedi/komedi/vackra/snarstuckna R&J...

2007-04-04 @ 09:56:53
Postat av: Lisa

Varför hänge sig åt Shakespeares ord när man kan lägga ner oändligt med tid på min blogg? ;)

2007-04-04 @ 09:58:39
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: MH

Jo, för DÄR fäktar de bra! ;)

2007-04-04 @ 09:59:44
Postat av: Lisa

Ja, det är då för tidigt att värja sig... (Haha...)

2007-04-04 @ 10:01:31
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: MH

Var Romeo idag - det du!

2007-04-04 @ 19:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0