Dagens utmaning...

...kommer att bli att skapa den perfekta blandskivan till bilen. Jag vet att Lillieanne pratade om det, hur svårt det var att skapa en sådan skiva man faktiskt vill lyssna på. Hela, alltså. Det värsta jag vet är att bränna en skiva, sätta mig i bilen för att inse att det egentligen bara var ett par, tre låtar som var åka bil-musik. Således måste jag komma på vilken blandning som är den ultimata. Ännu har jag inte riktigt funnit tekniken, men jag antar att det handlar om att lägga in precis alla låtar man kan tänka sig på skivan, och sedan sålla. Ah, vi får se...

Och Stefan Sundströms "Hur Sabina gör en konst utav att gå" är en riktigt makalös sommarlåt. Frågan är bara om den passar i bilen?

Vidare ligger problemet i det där med känslostämningarna: jag är på ett humör nu, men kommer jag att vara det de där andra dagarna då jag sätter mig i bilen? Med andra ord måste skivan vara en skiva som passar till både glad, ledsen, likgiltig, äventyrlig, nyvaken och deppig. Varpå jag inte kan göra en skiva med bara Lars Winnerbäck. Eller en platta med bara schlager.

Ååh, jag får inte till det!!

Idag ska jag slutföra tvätten hos mor, gå på förflyttningsteknik och fatta ett avgörande beslut gällande Sälen-resan. Det lutar åt att åka upp över bara ett dygn eller liknande. Då, kanske. Och vad gäller Valborg velar jag också litet: Fredrik eller inte? Där kommer mest pengar in. Det absolut bästa vore en kombinationsresa till Närke, slå en massa flugor i en och samma smäll, liksom, men det innebär att alldeles för många människor måste kunna synka sin tillgänglighet. Och att få till något med Sofia vet vi bägge är lögn i helvete då vi aldrig är lediga samtidigt. Usch, usch, usch. Sådant är verkligen nackdelen med att ha vänner i Långtbortistan. Dessutom skulle jag vilja åka till Göteborg och hälsa på damerna där, om de känner att de skulle orka med mig en helg. Pengar. Alltid jävla pengar.

Solen lyser ute och jag längtar verkligen till dess att uteserveringarna ska öppna.

Dessutom måste jag lägga till dagens diss: Parkeringsmöjligheterna i Falun respektivet Borlänge. I Falun kan man inte använda parkeringsskiva, vilket innebär att man måste tömma myntsamlingen innan man åker dit. Det blir dyra max tre timmar eller hur det nu är. Och i Borlänge kan man använda parkeringsskiva, men max två timmar. Jag fattar inte hur det är tänkt? Menar, om jag har ett ärende som kommer att ta mer än två timmar, måste jag då avbryta mitt i för att springa och parkera om bilen? Diss, diss, och I-landsproblem.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och önska att jag hade en balkong att sitta på istället för bara min trapp. Solen värmer så skönt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0