Är det okej om jag lägger mig ner och dör en smula?

Missförstå mig inte, jag gillar verkligen att arbeta, och jag unnar verkligen alla människor den tillfredsställelse det är att ha ett jobb att gå till. MEN: Just idag var en sådan där... Pja, mental skitdag. Jobbet är inte tungt fysiskt men ack så överjävligt pyskiskt ibland. Idag var en sådan dag och jag är helt färdig både till kropp och själ. Hur kunde jag inbilla mig att jag skulle orka träna?! Vad som lockar absolut mest just nu är sängen, vilket är riktigt dumt. Jag måste verkligen försöka halvvända på dygnet ikväll, så enkelt är det bara.

Så fick jag sommarschemat av chefen idag, och det blev precis som jag ville, nätter och timmar på det. Jag klagar absolut inte. Utöver det dessutom ett halvlöfte om midsommarjobb vilket känns långt mer lockande än hysteriskt supande bara för att någon kört ner en upp- och nedvänd kuk i marken.

Och förklara för mig varför i helvete folk insisterar på att ha björkris i vaser inomhus? För oss allergiker är det hell on earth. Nio timmar i björkruskornas värld blir drygt, i synnerhet då jag får springa omkring med tät näsa och försöka tvinga tillbaka klåda. Ut med björkjävlarna, säger jag! Jag menar, om folk inte får röka på balkonger, inte parfymera sig och inte använda vanlig allrengöring p.g.a. alla stackars allergiker, så hur kan man då tillåta björkris?! Jag bara undrar...

Och så fick jag tillbaka på skatten, tack så mycket, men jag tycker nog att de var litet väl snåla i år med knappa två tusen. Nåja, då var deklarationen avklarad. Det är skönt att jag inte kan ett jota om de där blanketterna men väl vet hur man skickar ett sms. Jag tror inte att jag behöver göra något mer, och behöver jag göra något mer skickar säkert Skatteverket ut reminders per brev.

Om jag är Fröken Negativ idag? Oh yes. Jag hoppas att hela påsksverige blåser bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0