Shoppingrus och tidig lunch...

Skjutsade upp Hanna till jobbet och kom hem med ett par nya hängseljeans. Livsfarligt, att åka till butiken med henne. Ska dit imorgon och betala dem. Assnygga och passar jättefint till min lila kråsskjorta med strassknappar som jag fick i förra veckan. Ska bara rota fram mormorskängorna från någon av alla kassar och hoppas på att klackarna fortfarande är i skapligt skick.

Hade en riktigt weird conversation igår, med Micke. Om att skaffa barn och hur man går tillväga om man är singel och verkligen vill ha barn. One night stands och hoppas på det bästa? Spermabanker? En god vän? Hur som satt vi och avhandlade detta i säkert 20 minuter. Menar, om man skaffar barn med en god vän som inte vill ha barn men som ändå ställer upp med sperma, hur ska man då kunna fortsätta sin vänskapsrelation sedan? När man kommer dragandes med barnvagnen, alltså? Kommer han inte likväl att tänka "Shit, det här är ju faktiskt min unge..."? Problems. One night stands låter om  inte annat så ruggigt billigt när man en dag måste förklara för sitt barn vem pappan är: "Neej, mamma vet inte, för hon ville så gärna ha dig så hon gick ut och låg med femton olika män och hoppades på det bästa!" Återstår gör så spermabanker, men det känns så fruktansvärt sterilt och opersonligt. Skojade med Hanna igår om att trycka upp en t-shirt på vilken det står "Singel, barnlös och deprimerad" men vid närmare eftertanke är det väldigt desperat och löjligt. Hur som hade det varit riktigt roligt att ha en sådan. Nåja.

Nu ska jag platta håret och gegga på litet ansikte. Planerna för dagen blev litet omkullkastade i och med trippen till Leksand.

Kommentarer
Postat av: Katrin

Lisa vännen! Själv har jag lagt ner min blogg. För mycket verklighet i mitt liv.
Hur är allt? Skriv något till mig på mailen. Det skulle sitta fint :-)

Kramar!

2006-09-26 @ 12:13:42
Postat av: Andreas

Känns inte "singel, barnlös och deprimerad" bara hemskt sorgligt? Skulle nog bli ganska dålig till mods om någon i min närhet skulle ha en sådan t-shirt...Men det är ju ärligt i alla fall.

2006-09-26 @ 12:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0