Dalahöst och ingen tröst...

Nej, allvarligt talat lät det där mer dystert och svårt än vad det är. Jag ska inte gnälla. Trots allt gillar jag hösten. Problemet är bara rastlösheten; jag vet ju att hösten ska upplevas någon helt annanstans än här. Precis som vintern, sommaren och våren. Och jag måste verkligen ta och lugna mig. Saker och ting flyter trots allt på som det ska. Har börjat plugga och är redan till döden trött på det. Uppenbarligen är jag inte skolmogen än, och frågan är om jag någonsin kommer bli det. Ska hur som på arbetsintervju på onsdag hos AirCall. Skulle det falla sig så lyckligt att jag får det jobbet är det adjöss med pluggandet. Då har jag trots allt tre extrajobb och borde gå runt ekonomiskt på dem. Punkt.

Har haft en på det stora hela outstanding vecka som till största del tillbringades i skogen med J. Helt makalöst och hur skönt som helst. Sedan en tripp till Björka med H&M på födelsesdagsmiddag och igår Oxberg och litet plugg. Kvällen avrundades med "Story of O 2" (http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&session=1) som jag inte kan rekommendera i något som helst annat syfte än komik. Och knappt det. Jag och Hanna garvade då bitvis hur mycket som helst. Första filmen gillar jag faktiskt: den har något stilfullt, erotiskt över sig. Andra, däremot, var nog sämre än de flesta porrullar jag någonsin sett. En flopp, med andra ord. En flopp som får Mike Beck's "Ridskolan" eller "Dalkullan" att framstå som Oscarsmaterial.

Hittade svamp igår också, och kom hem med en liten korg full med smörsopp, taggsvamp och citrongul slemskivling eller vad den nu heter... Får hamna på lunchbordet: mormor har efter stor efterfrågan firrat kåldolmar och trust me: jag ska njuta!! Har jag tur kanske jag kan tjata mig till köttsoppa med klimp till middag, men då det står biff i kylskåpet är det tveksamt...

Nu är det duschdags och jag ska hitta en lämplig höstoutfit att bära, septemberrugget till ära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0