Välkommen vinter...

Jag vaknade före väckningen idag, av vinden och det faktum att det var ljusare inne nu än tidigare morgnar. Sömning slutsats: SMHI måste ha haft rätt den här gången. Vinklade upp persiennen och fick detta bekräftat. Det har kommit drygt en dec snö under natten och jag kan inte hjälpa det, men åh, så det tilltalar den där mer romantiska ådran hos mig! Litet amerikansk film; kvällspromenader och snöbollskrig, givetvis allt i den rosenröda kärlekens tecken... Varm choklad i soffan, stearinljus, soft musik och en massa mysa...

Och så tillbaka till verkligheten. *suckar* Törs jag köra bil till Örebro? Hmm... Tveksamt, men jag VILL ju! Verkligen vill. Hade varit så fruktansvärt välbehövligt med just det där konceptet "TLC" i alla möjliga former. Nå, det visar sig. Ska hur som inte vägrådskonsultera min mor, eftersom hon kommer att skrika rakt ut om jag ens tänker mig ut till ICA med bilen...

Hade en av de värre dagarna den här hösten igår... Krångel med vinterdäckspåsättningen, extrem värk i huvud, axlar och nacke och allmänt sur var jag. Idag känns bättre, kanske eftersom det snöar, jag vet inte. Jag gillar ju verkligen snön, men idag kom den olägligt... Nu ska jag frukostfika med mig själv och RixMorronzoo...

Kommentarer
Postat av: meloday.

Snö är skoj! Och snart är det jul också ;)

2006-10-31 @ 08:42:49
URL: http://meloday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0