Välkommen vinter part II...

Och fortfarande blåser det. Är faktiskt glad att jag inte åkte till Örebro: med tanke på hur riksvägen såg ut här kring 13.30 var det verkligen vettigt. Trafiken gick i trettio och bilen bara gled. Än värre var det i Borlänge, berättade Micke. Senare framåt kvällen babblade de på TV om att vägen mellan Borlänge och Ludvika var avstängd p.g.a. lastbilar som stod och slirade. Duktig flicka, som stannade hemma, även om I could've killed for that special company. Nå, så kan det gå. *rycker på axlarna* Det går fler tåg, jag vet ju det, men ibland vill man sådär litet extra. Den här gången var en sådan.

Hade hur som en trevlig eftermiddag med Micke istället och avrundade kvällen med bastu hos Oona och sedan en film i samma sällskap; "Flight 93". Helt okej.
 
När jag åkte genom Kyrkbyn efter att ha lämnat Oona märkte jag att det som dunsat på biltaket på väg till Oona inte var snö. Det var trädgrenar som föll ner på vägen. Blev hur skraj som helst vid den insikten, och när jag såg hur en av lyktstolparna lutade oroväckande mkt ner över vägen gasade jag på till oerhörda fyrtio kilometer i timmen på den korta raksträckan. Att det sedan är träd hela vägen hem till mig hade jag inte en tanke på; viktigast var att passera Kyrkskolan med livet i behåll. Vilket jag gjorde. Nu sitter jag istället hemma med halvångest för att något träd efter att ha konsulterat Murphy's lagar bestämmer sig för att krypa ner bredvid mig i sängen framåt småtimmarna. Stock i all ära, men inte sådan. Icke. ;)

Nu är det sängdags. Får jag besök så får jag. Av ett fallande träd alltså. Att någon annan skulle krypa ner bredvid mig är föga troligt. Dessutom är jag för kräsen för att låta vem som helst krypa ner...

(Och en parentes: om man har sex en dag, och sedan går till gynekologen, undrar om denne då kan se att man haft sex? Samma dag, alltså, eller dagen före? Och om man har haft sex och killen har kommit i en, kan då gynekologen se det också? Liksom små spermier som simmar runt eller nåt sånt... Gud, en sådan motbjudande tanke. Jag ska aldrig ha sex med någon samma dag som jag ska till gynekologen... Tänkte på det apropå mitt gynekologsbesök imorgon. Inte för att jag har knullat på ett tag. Men ändå...)

Kommentarer
Postat av: figge

Här har jag sett typ en flinga, och det var efter jobbet. Annars så ser det mörkt ut här nere.

2006-11-01 @ 00:43:11
URL: http://figgeh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0