Sigur Rós och knullmusik...

Sigur Rós måste ha världshistoriens bästa knullmusik, om man får vara så fräck. Lina pratade något om det när vi var i Dalhalla och såg dem i somras. Först fattade jag inte riktigt hur hon menade, men när de avslutade med Popplagið (download there!) som enligt mig är en enda lång sexakt från början till slut gick det upp ett ljus för mig. Minst sagt. Och inte att förglömma Staralfur (download there!) som mer än en gång fått tjänstgöra som mysmusik... Perfekt att minnas nu, när november närmar sig. Verkligen perfekt med tända ljus i sängen och bara vara. Ensam eller ej. Man måste unna sig litet vardagslyx, menar, vad vore man utan den??

Ikväll är det jobbdags och jag har tappat bort mina arbetsbyxor, de som lämpar sig för Bolanche. Det får helt enkelt bli kjol då. På gott och ont. Jag har liksom inga direkt jätteanständiga kjolar längdmässigt. Däremot har jag riktigt snygga strumpor nu... ;)

Nu: dags att sova middag. Ska bara fippla färdigt med sådana där tråkiga "måste göras" innan. Typ fixa med tvätt som ska bort FRÅN sängen till tvättkorg eller skåp. Jag ska fanimej aldrig mer sova borta: av någon anledning lyckas jag stöka ner mer här då. Well, nobody's perfect, but I'm pretty fucking close, och jag får väl leva upp till det. Myt eller ej. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0