Jesus, så skinny och hästbordellen...

Den där nya profilbilden... Tyckte att det var ett helt ok kort, men såg när jag lagt upp den att jag mest såg sjuk ut. Kameran ljuger inte, sägs det, men oh jo; sådär benig är jag definitivt inte. Nå, det är skoj att byta profilbild...

Haft en lång, lång dag i skolan, och sedan faktiskt en sådan där kväll då jag inte riktigt kunnat varva ner. Är konstigt rastlös inuti, även om jag är stört trött. Sover förvisso bättre än på länge, och är mer i harmoni och balans med mig själv än på ännu längre. På något vis har jag insett vad jag behöver, inte behöver, vill ha och inte vill ha. Och inte minst vad jag förtjänar. Jag finns där jag finns och tänker inte ödsla energi på att springa efter folk som mycket väl vet var de kan hitta mig men av lathet/ointresse/kalla-det-vad-fan-som-helst simply just don't care. Nå.

Kvällens "by request", om hästbordellen i Danmark... Min käre vän drog ett exempel på det här med lagligt och icke lagligt; det är inte tillåtet att parkera bilen på en trottoar, men att idka könsumgänge med en häst eller annat valfritt djur är okej. Visst ska man vara tolerant vad gäller människors sexuella läggning osv (ni kan historien...) men please! Om man blir sexuellt upphetsad av Träd , som Anna Bäsén och Niklas Långström skriver om i Pervers!, nå, låt så vara... Barn, däremot, kan inte värja sig och tar således skada. Likaså ett djur, oavsett vad den där danske bonden hävdar om islandshästen Max's längtan efter könsumgänge med människor. Hur kan en häst vara kåt på en mans kön? Eller finns det någon hund som känner längtan efter att ge en kvinna oralsex? Vi människor besitter nog en annorlunda slags sexualitet, även om vår sexualitet precis som djurens i grund och botten går ut på att föröka oss. Men, är inte vi ett av de få djur som faktiskt har sex enbart för njutningens skull? En av de få som experimenterar sexuellt och hittar våra triggers och no-no's? Jag vet att det finns undantag även i djurriket, men majoriteten av jordens djur hör inte till dessa.

Kanske ska jag inte vara den som fördömer, men då någons sexualitet eller sexuella läggning skadar såväl en själv som omgivningen i form av barn, djur, familj, döda eller vad det nu må vara, då drar jag i nödbromsen illa kvickt. Går tåget till danska djurbordeller vill jag kliva av, och det genast.

Och värt att lyssna på för alla er som inte har något mot de där "sexuellt avvikande" människorna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0