Inte av denna värld...

...är min huvudvärk. Inte sovit ut, i stort sett inte ätit och sedan tväraktiv hjärna. Tacka fan för att den protesterar. Blev bortbjuden på middag ikväll, hur seriös den inbjudan nu var, men är så jävla less på att aldrig kunna vara någon annanstans än just där. Handlar väl om lathet och bekvämlighet, antar jag. Och inte från min sida. Som jag skrev förut finns jag här om det är så. Tänker inte springa häcken av mig efter något som är vid behovs-anpassat och inte ömsesidigt vid behovs-anpassat.

Fick mycket gjort inatt iaf, på jobbet. Satt tre timmar och råpluggade till dess jag kände att jag inte riktigt vet vad jag skrev längre. På så sätt gillar jag inte att jobba natt: är verkligen ingen nattmänniska, snarare tvärtom. Gillar morgnarna, tro det eller ej, så länge jag slipper vakna av väckarklockan.

Vad jag känner för nu? Är riktigt frusen och skulle gärna ställa mig i en het dusch, eller ännu bättre: ett hett bad. Vet dock hur det blir om jag ska bada: (vilket jag för det första måste göra hos mamma, och det är jobbigt...) jag tappar upp skållhett vatten i badkaret, klättrar i och njuter av hur jävla ont det gör (japp, masochisten i mig talar...) tills det gått max fem minuter och det är för varmt. Är jag tålmodig då tömmer jag ur litet hett vatten och tappar i iskallt. Problemet då är att det blir för kallt och för mkt vatten i badkaret för att fylla på med hett vatten. Således tömmer jag ur det för kalla vattnet och fyller på med kokhett. Och så fortsätter det. I max femton minuter. Sedan är det tråkigt att bada, bok eller inte. Nå, en het dusch blir det inte heller tal om: i den här lägenheten går det inte att få skållhett vatten i duschen. Återstår gör så två alternativ: bastu hos Oona eller duscha hos mamma. Inget av dem känns aktuella.

Alternativt kunde jag tänkt mig krypa ner i soffan med en filt och glo på en film. Problemet där är min rastlöshet och det faktum att jag inte alls känner för att vara ensam. Jag vill ha fysisk närhet idag. And where to get that? Impossible.

Har hur som fuskstädat min lägenhet idag och tömt en tvättkorg med ren tvätt. Imorgon ska jag tvätta mer tvätt hos mor min innan det bär av på hundkurs. Nu ska jag... Ja, vad då? Förslag mottages tacksamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0