Gardinsstångsfascination...

Eller snarare Lisa-fascination. Ibland förvånas jag verkligen över min egen smidighet, eller snarare bristen på den. Att jag är graciös och smäcker är ungefär som att kalla en elefant i balettskor detsamma. Hur som. Jag fick en sådan briljant idé just nu, litet sådär att "jamen, klockan är bara halv tolv, så nu kan jag försöka hänga upp mina gardiner!" Mmm. Skitsmart. Tanken var den att jag inte skulle haka av stången helt och hållet, utan bara på ena sidan. Den är fäst på tre ställen då det är tre fönster. Faktum är att det gick jättebra, och den ena gardinen gled på hur lätt som helst. Jag kände mig mycket kreativ och skicklig.

Tills jag insåg att gardinfan måste förbi mittenfästet. Nå, skam den som ger sig; gick det att haka av ett av sidofästena borde det gå att haka av mittenfästet. Vilket det också gjorde. Och gardinen gled förbi. Nästan. Halva gardinen gled förbi. Sedan rasade gardinstången från fästet på ena ytterkanten, men jag gav inte upp: (heder för det!!) istället försökte jag haka fast ytterfästet igen, med resultat att mittfästet hakade fast sig. Således var jag tvungen att klättra upp på TV-bänken för att åtgärda problemet.

Nu är problemet åtgärdat. Hela jävla gardinstången med tre fästen ligger i soffan eftersom alla fästen lossnade. Nå, jag lyckades då med en sak: bägge gardiner är påträdda på stången. Helt problemfritt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0