Efter jobbet-trött och godissugen...

Kom precis från jobbet och är ruggigt godissugen. Mysko. Jag som brukar sukta efter chips, chips och åter chips. Eller så är det för att jag är hungrig... Could be. Hade tänkt hinna käka innan jag började jobba, men because of mer eller mindre olyckliga omständigheter blev det helt enkelt inte så. Är således sugen, sugen, sugen på något som ger snabb energi. Det vill säga godis. Men skam den som ger sig: kikade det där med fakta om BMI, och skulle jag gå ner till 51, bara leker med tanken, så vore jag straxt under normalviktig. Vilket vore perfekt. Dock innebär ngt sådant en hel del träning, inga chips, inget småätande och definitivt inte godis eller snabbmat. Och att äta både nyttigt och regelbundet är inte riktigt min grej. Som idag: har ätit en korv. Sist jag käkade var igår eftermiddag, kring halv ett. Jävla vikthelvete. Ibland önskar jag faktiskt att jag hade anlag att bli bulimiker eller åtminstone träningsnarkoman.

Det är lustigt egentligen; jag som i vanliga fall är sådant kontrollfreak, varför är jag inte det när det gäller min vikt?! Illa, illa...

Och jag borde verkligen inte käka p-piller. Snacka om humörsvängningar jag får... *rynkar pannan* Läggdags nu. Ska ta med mig en bok och drömma mig bort från mina egna bitvis sjaskiga förehavanden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0